۲ ساعت پیش

نکات و دستور پخت ساندویچ تخم مرغ، غذای فوری برای روزهای شلوغ!

نکات و دستور پخت ساندویچ تخم مرغ، غذای فوری برای روزهای شلوغ!

ساندویچ تخم مرغ یکی از انواع ساندویچ‌های پرطرفدار و مطبوع است که با استفاده از مواد ساده و در دسترس به سادگی قابل تهیه می‌باشد. این نوع ساندویچ به دلیل سرعت و سهولت در آماده‌سازی، گزینه مناسبی برای افرادی است که زمان کافی برای تهیه غذاهای پیچیده و زمان‌بر را ندارند. در ادامه مقاله آموزشی حاضر، مراحل کامل و جزئیات طرز تهیه این ساندویچ لذیذ به طور دقیق و گام به گام برای آشنایی خوانندگان محترم ارائه خواهد شد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
تخم مرغ۵ عدد
خیارشور کوچک۵ عدد
فلفل دلمه رنگی۱ عدد
سس مایونز۱ قاشق غذا خوری
سس خردل۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم
نان باگتبه تعداد لازم
پنیر چداربه مقدار لازم
کاهو۲ برگ برای هر ساندویچ
گوجه حلقه شده برای داخل ساندویچ۱ عدد
خیار شور برش داده شده برای داخل ساندویچ۲ عدد
سس مایونز، سس کچاپ یا گوجه فرنگیبه مقدار لازم
پودر آویشن ( اختیاری)به مقدار لازم

ساندویچ تخم مرغ، غذای فوری برای روزهای شلوغ!

مرحله 1

ابتدا تخم مرغ‌ها را داخل یک قابلمه قرار دهید و مقداری آب روی آن‌ها بگیرید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا تخم مرغ‌ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپزند و سفت شوند. تعداد تخم مرغ‌ها را با توجه به تعداد نفرات استفاده کنید.

مرحله 2

در این فاصله فلفل دلمه‌های رنگی را تمیز بشورید و خشک کنید. بهتر است که از فلفل دلمه‌های با رنگ‌های سبز، زرد و قرمز استفاده کنید، اما در صورتی که همه رنگ‌ها در دسترس نبود می‌توانید از یک رنگ یا ترکیبی از دو رنگ فلفل دلمه هم استفاده کنید.

مرحله 3

بعد فلفل دلمه‌های رنگی را برش دهید، دانه‌های آن را جدا کنید و فلفل دلمه‌‌ها را ابتدا به شکل نواری بعد به شکل نگینی و ریز خرد کنید. داخل یک ظرف بریزید و کنار بگذارید. سپس سر و ته خیارشورها را جدا کنید و آن‌ها را به شکل نگینی و کوچک خرد کنید.

مرحله 4

وقتی تخم مرغ‌ها خوب پختند و آماده شدند، قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی از حرارت اولیه آن کم شود. بعد پوست تخم مرغ‌های آب پز را بگیرید و با چاقوی تیز تخم مرغ‌ها را در اندازه‌های کوچک و به شکل نگینی خرد کنید.

مرحله 5

سپس فلفل دلمه‌های خرد شده را داخل یک ظرف مناسب بریزید، خیارشورهای خرد شده را هم به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. بعد از آن تخم مرغ‌ها را که به شکل نگینی خرد کرده‌اید هم به مواد ساندویچ اضافه کنید و با آن‌ها ترکیب کنید تا یک دست شوند.

مرحله 6

سپس مقداری سس مایونز روی مواد بریزید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و همه مواد به سس آغشته شوند. بعد از آن مقداری سس خردل روی مواد بریزید و هم بزنید تا عطر و طعم سس خردل کاملاً به خورد مواد برود و آن‌ها را مزه‌دار کند.

مرحله 7

بعد از آن مقداری نمک و فلفل سیاه هم روی مواد ساندویچ بریزید و با آن‌ها ترکیب کنید تا عطر فلفل سیاه پخش شود و به خورد مواد ساندویچ برود. سپس همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا عطر و طعم همه مواد با هم ترکیب شود و مزه‌ها به خورد هم بروند.

مرحله 8

بهتر است که مواد ساندویچ را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کنند و کاملا جا بیفتند. در این صورت طعم همه مواد با هم مخلوط می‌شود. اما در صورتی که وقت کافی برای این کار را ندارید می‌توانید بدون این که مواد ساندویچ استراحت کنند از آن استفاده کنید.

مرحله 9

سپس نان باگت را از وسط برش بزنید، مقداری از مواد ساندویچ را داخل آن بریزید و بعد مقداری پنیر چدار یا پنیر ورقه‌ای داخل نان باگت روی مواد قرار دهید. سپس چند برگ کاهو را که از قبل تمیز شسته‌اید و خشک شده‌اند داخل نان باکت قرار دهید.

مرحله 10

سپس به دلخواه و با سلیقه خودتان می‌توانید از گوجه فرنگی برش داده شده یا خیارشورهایی که به شکل نواری خرد کرده‌اید هم در ساندویچ استفاده کنید. بعد از آن مقداری سس مایونز، سس کچاپ یا گوجه فرنگی روی ساندویچ بریزید و کمی هم پودر آویشن بپاشید. در آخر ساندویچ تخم مرغ را به عنوان یک غذای ساده و سریع یا یک میان وعده خوش طعم و مقوی همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.