۳ ساعت پیش

نکات و دستور پخت مافین پیتزایی، پیش غذای جدید برای مهمانی!

نکات و دستور پخت مافین پیتزایی، پیش غذای جدید برای مهمانی!

مافین پیتزایی، یکی از انواع محبوب و خوشمزه فینگر فودها محسوب می‌شود که به سادگی و با دسترسی به مواد اولیه ساده قابل تهیه است. این نوع پذیرایی کوچک و متنوع می‌تواند به عنوان غذای پیش‌دستی در میهمانی‌ها و مجالس مختلف مورد استفاده قرار گیرد. مافین پیتزایی به روش‌های گوناگون و با استفاده از طیف متنوعی از مواد اولیه قابل تهیه است که هر یک طعم و ظاهر منحصربه‌فرد خود را دارند. در ادامه با مطالعه دقیق و مرحله‌به‌مرحله روش تهیه این پذیرایی خوشمزه آشنا خواهید شد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
پیاز متوسط۱ عدد
سیر۱ حبه
سینه مرغ۱ عدد
قارچ متوسط نگینی خرد شده۴ تا ۵ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
تخم مرغ۲ عدد
شیر۲/۱ پیمانه
روغن۱۰۰ گرم
خامه صبحانه۵۰ گرم
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
فلفل دلمه سبز کوچک نگینی خرد شده۱ عدد
آرد۲۲۰ گرم
آویشن۱ قاشق غذا خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
بکینگ پودر۲ قاشق چای خوری
خمیر مایه فوری۱ قاشق چای خوری

مافین پیتزایی، پیش غذای جدید برای مهمانی!

مرحله 1

ابتدا یک پیاز را پوست بگیرید، بشورید و به شکل نگینی و ریز خرد کنید. سپس داخل یک تابه مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود. بعد پیازهای خرد شده را داخل تابه بریزید و تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شوند.

مرحله 2

چند حبه سیر را پوست بگیرید، خیلی ریز خرد کنید و به پیازها اضافه کنید. همراه با آن‌ها تفت دهید تا عطر سیر پخش شود. سپس سینه مرغ را به شکل مکعبی و در اندازه‌های کوچک خرد کنید و به پیازها اضافه کنید. خوب تفت دهید تا سرخ شوند.

مرحله 3

گوشت‌های مرغ را هم بزنید تا همه قسمت‌های آن‌ها تفت داده شوند. باید رنگ برش‌های مرغ تغییر کند و کمی طلایی شود. بعد از آن، قارچ‌ها را که از قبل تمیز شسته‌اید، خرابی‌های آن‌ها را گرفته‌اید و خشک کرده‌اید، به شکل حلقه‌ای برش بزنید و خرد کنید.

مرحله 4

قارچ‌ها را به مواد داخل تابه اضافه کنید و تفت دهید تا عطر و طعم آنها کاملاً با همه مواد مخلوط شود. سپس کمی نمک و فلفل سیاه به مواد داخل تابه اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند.

مرحله 5

تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی خنک شوند. در این فاصله، برای درست کردن خمیر، تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و بافت آن‌ها کاملاً یکدست و پف دار شود.

مرحله 6

مقداری شیر که به دمای محیط رسیده است به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و دوباره با همزن دستی هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. سپس مقداری روغن مایع به مواد اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله 7

مقداری خامه صبحانه به مواد اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا خامه کاملاً نرم شود و همه مواد خوب با هم مخلوط و یکدست شوند. بعد مقداری پنیر پیتزا به مواد اضافه کنید و دوباره مواد را خوب هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب و یک دست شوند.

مرحله 8

فلفل دلمه را که از قبل تمیز شسته‌اید و خشک شده است به شکل نگینی و ریز خرد کنید و به مواد اضافه کنید. همه مواد را با هم مخلوط کنید تا بافت یکدستی تشکیل شود.

مرحله 9

آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود. مقداری بکینگ پودر و کمی نمک به آرد اضافه کنید و هم بزنید. مقداری آویشن روی مواد آردی بریزید و با آن‌ها ترکیب کنید تا عطر آویشن در آرد پخش شود. سپس خمیر مایه را هم به مواد آردی اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند.

مرحله 10

ترکیب مواد خشک را کم کم در دو مرحله به مخلوط مواد تخم مرغی اضافه کنید و با قاشق یا لیسک هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و بافت مخلوط تشکیل شده خمیری شکل و منسجم شود.

مرحله 11

بعد از آن مواد گوشتی را به مخلوط مواد اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا مواد گوشتی در همه قسمت‌های مخلوط پخش شود و بافت یک دستی تشکیل شود. سپس همه مواد را داخل یک ظرف بریزید و روی آن را با یک پارچه تمیز بپوشانید.

مرحله 12

اجازه دهید تا مواد به مدت نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کنند تا عطر و طعم همه مواد با هم مخلوط شود و مایه مافین جا بیفتد. بعد از آن داخل قالب‌های مافین کپسول‌های کاغذی قرار دهید و با یک قاشق مقداری از مواد را داخل کپسول‌های کاغذی قرار دهید.

مرحله 13

قالب‌های مافین را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید. دمای فر را روی ۱۷۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا مافین‌ها به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در فر بپزند تا سطح آن‌ها طلایی رنگ و کاملا مغز پخت شود.

مرحله 14

بعد از این که مافین‌ها پختند، قالب‌ها را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کاملا خنک شود. سپس به آرامی مافین پیتزایی را از داخل قالب‌ها خارج کنید و در ظرف دیگری قرار دهید. به دلخواه مقداری سس کچاپ یا گوجه فرنگی یا هر سس دیگری را روی مافین پیتزایی بریزید و آن‌ها را به شکل مناسب تزئین کنید.

مرحله 15

به دلخواه روی مافین‌ها مقداری آویشن بپاشید یا از چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه برای تزئین مافین‌های پیتزایی استفاده کنید. سپس تعدادی مافین پیتزایی را داخل ظرف مناسب بچینید و می‌توانید در کنار ظرف مقداری سیب زمینی سرخ کرده هم قرار دهید.