۲ روز پیش

نکات و دستور پخت چیز کیک بادام زمینی مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت چیز کیک بادام زمینی مجلسی با طعم بسیار عالی

چیز کیک بادام زمینی، یکی از انواع کیک‌های مطبوع و مورد علاقه است که با بافتی نرم و سبک خود، طعمی بسیار لذیذ و دلپذیر به ارمغان می‌آورد. این کیک خوشمزه با روش‌های گوناگون و مواد متنوعی تهیه می‌شود و به عنوان یک دسر شیک و مناسب برای پذیرایی و میهمانی‌ها شناخته می‌شود. در ادامه با همراهی وبلاگ آموزشی مامان جون، مراحل کامل و مفصل طرز تهیه این کیک لذیذ را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا با دانش کافی برای تهیه آن مجهز شوید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
بیسکوئیت۱۶۵ گرم
کره۹۰ گرم
پنیر خامه‌ای۵۳۰ گرم
خامه ترش۸۰ گرم
شکر۲۰ گرم
وانیل۲/۱ قاشق چای خوری
تخم مرغ کوچک۳ عدد
کره بادام زمینی۱۴۰ گرم ( متغیر)
شکر۲۰۰ گرم
آرد۱۲ گرم
آب۱۰۰ گرم
کره۳۰ گرم
وانیلچند قطره

چیز کیک بادام زمینی مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه سس کارامل، شکر را در ظرفی بریزید و آب را به آن اضافه کنید. سپس ظرف را روی حرارت متوسط قرار دهید و هم بزنید تا شکر در آب حل شود و مخلوط شروع به جوشیدن کند. کم‌کم رنگ آن تیره شود.

مرحله 2

وقتی مخلوط غلیظ شد، آن را از روی حرارت بردارید و کره گرم شده را به آن اضافه کنید. هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. سپس خامه گرم شده و وانیل را در آن بریزید و هم بزنید تا با هم خوب ترکیب شوند و بافت یکدستی تشکیل شود.

مرحله 3

برای تهیه کراست پنیر خامه‌ای، آن را در ظرفی بریزید و به مدت ۳ دقیقه با همزن برقی بزنید تا بافت نرم و یکدست شود. سپس شکر را به آن اضافه کنید و دوباره با همزن بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله 4

سپس خامه ترش را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. وانیل را هم بریزید و هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و مخلوط یکدست و صاف شود.

مرحله 5

آب لیمو ترش تازه را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند. سپس کره بادام زمینی بدون شکر و نمک را به ترکیب مواد اضافه کنید و با همزن برقی، هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله 6

تخم مرغ‌ها را یکی یکی به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. سپس مقداری شکلات چیپسی را هم به مخلوط فیلینگ اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله 7

برای تهیه کراست، بیسکوئیت‌ها را کاملا پودر کنید و در ظرفی بریزید. سپس کره ذوب شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا حالت خمیری و یکدستی تشکیل شود. کف قالب و اطراف آن را با خمیر بیسکوئیت‌ها فشرده کنید.

مرحله 8

قالب را داخل فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای آن را روی ۱۷۵ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه اجازه دهید تا کراست بپزد و رنگ بیسکوئیت‌‌ها تغییر کند.

مرحله 9

به مقدار ۱۷۰ گرم از سس کاراملی که درست کرده‌اید، ۱۲ گرم آرد اضافه کنید و سپس روی کراست بریزید. آرد را برای این با کارامل ترکیب می‌کنند که سس کارامل با پنیر مخلوط نشود و بافت و ظاهر چیز کیک خراب نشود.

مرحله 10

مخلوط فیلینگ را روی کارامل در قالب بریزید. سپس در ظرف دیگری مثل سینی لبه دار مقداری آب بریزید و قالب را در آن قرار دهید. قالب را به همراه ظرف آب در فر که از قبل گرم شده است قرار دهید.

مرحله 11

دمای فر را روی ۱۵۵ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و به مدت ۶۵ تا ۷۰ دقیقه اجازه دهید تا کیک بپزد و اطراف آن کمی پف کند. سپس کیک را ابتدا در فر خاموش و در بسته و بعد با در نیمه باز و بعد هم در دمای محیط قرار دهید و خنک کنید.

مرحله 12

چیز کیک را در یخچال قرار دهید و به مدت ۶ ساعت اجازه دهید تا کیک خوب خودش را بگیرد. سپس بقیه کارامل را روی آن بریزید و تزئین کنید. در آخر چیز کیک بادام زمینی را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و به عنوان یک میان وعده خوش طعم و لذیذ همراه با چای سرو کنید.