۳ روز پیش

نکات و دستور پخت واویشکای مرغ به روش مجلسی و طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت واویشکای مرغ به روش مجلسی و طعم بسیار عالی

واویشکای مرغ یکی از غذاهای محبوب و سنتی استان گیلان است که با ترکیبات متنوعی تهیه می‌گردد. این غذای خوشمزه و ارزشمند، بخشی از میراث فرهنگی و آشپزی سنتی این منطقه به شمار می‌آید. در ادامه، با همراهی وبلاگ آموزشی مامان جون، می‌توانید دستور کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه واویشکای مرغ را مشاهده نمایید و از طعم و عطر دلپذیر این غذای محلی لذت ببرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سینه مرغ۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
سیب زمینی (اختیاری)۱ عدد بزرگ
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

واویشکای مرغ به روش مجلسی و طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه واویشکای مرغ مجلسی، ابتدا سینه مرغ را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم. سپس پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه، یک تابه مناسب را روی حرارت قرار داده و پیاز خرد شده را همراه با مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم. چند دقیقه تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. سپس زردچوبه را اضافه کرده و تفت دادن را یک دقیقه دیگر ادامه می دهیم.

مرحله 2

قطعات سینه مرغ خرد شده را به تابه اضافه کرده و همراه با پیاز تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد. در ادامه، فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به تابه می افزاییم. چند دقیقه تفت می دهیم تا سرخ شود. سپس گوجه فرنگی ها را درون تابه رنده می کنیم و زعفران دم کرده را به همراه نمک و فلفل سیاه به تابه می افزاییم. مواد را به آرامی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله 3

حال، 1 فنجان آب به تابه اضافه کرده و درب آن را می گذاریم تا گوشت مرغ به طور کامل بپزد. در همین حین، سیب زمینی را پوست گرفته و به صورت حبه ای خرد می کنیم. سپس با آب سرد می شوییم تا نشاسته آن شسته شود. این کار باعث می شود سیب زمینی ها هنگام سرخ کردن به هم نچسبند و طعم بهتری پیدا کنند.

مرحله 4

سیب زمینی خرد شده را با یک دستمال تمیز خشک می کنیم و در یک تابه دیگر با روغن سرخ می کنیم. پس از اینکه آب درون تابه حاوی مرغ کشیده شد، آب لیمو ترش را اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا به روغن بیفتند. سپس سیب زمینی سرخ شده را اضافه کرده و با دیگر مواد ترکیب می کنیم. در نهایت، این غذای خوشمزه را با نان سرو می کنیم.