۳ روز پیش

نکات و دستور پخت مرغ پاپ کورنی مخصوص با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت مرغ پاپ کورنی مخصوص با طعم بسیار عالی

مرغ پاپ کورنی به عنوان یکی از انواع محبوب و بین المللی غذاهای سوخاری شناخته می‌شود که در میان مردم خاورمیانه از طرفداران بسیاری برخوردار است. این غذای خوشمزه و پرطرفدار با استفاده از فرآیندهای پخت و سرخ کردن خاص، طعم و بافت منحصر به فردی به دست می‌آورد. در ادامه با همراهی وبلاگ آموزشی مامان جون، شما می‌توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این غذای خوشمزه را مشاهده کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سینه مرغ۲۰۰ گرم
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ۱ عدد
آرد سفید۴ قاشق غذاخوری
سس خردل۲ قاشق غذاخوری
شیر۳ قاشق غذاخوری
پودر سوخاری پانکو۱ بسته
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
ماست شیرین۳ قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه و پاپریکابه مقدار کافی
فلفل سیاه، پودر سیر و پودر پیازبه مقدار کافی

مرغ پاپ کورنی مخصوص با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه مرغ پاپ کورنی خوشمزه و سالم، ابتدا سینه مرغ را به صورت مکعبی کوچک خرد کرده و کنار می گذاریم. سپس، در یک کاسه مناسب، تخم مرغ، ماست، سس خردل و آب لیمو ترش تازه را با هم ترکیب می کنیم.

مرحله 2

در مرحله بعد، روغن مایع، شیر، آرد سفید، نمک، زردچوبه، پاپریکا، فلفل سیاه، پودر سیر و پودر پیاز را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مایه غلیظ و یکدستی حاصل شود. سپس، سینه های مرغ را به این مایه اضافه می کنیم.

مرحله 3

با قاشق، سینه های مرغ را به خوبی با مایه مخلوط می کنیم تا به آن آغشته شوند. سپس، در یک قابلمه مناسب، به اندازه کافی روغن می ریزیم تا مرغ ها درون آن غوطه ور بمانند و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا روغن به خوبی گرم شود.

مرحله 4

در مرحله نهایی، مرغ ها را از مایه خارج کرده و درون پودر سوخاری پانکو می غلطانیم تا سطح آنها را کاملا پوشش دهد. سپس، مرغ ها را درون قابلمه انداخته و به خوبی سرخ می کنیم تا طعم و بافت مطلوبی به دست آید. نوش جان!