۳ روز پیش

نکات و دستور پخت کباب کهتویه فوق العاده خوشمزه و لذیذ به روش اصیل هرمزگانی

نکات و دستور پخت کباب کهتویه فوق العاده خوشمزه و لذیذ به روش اصیل هرمزگانی

تهیه کباب کهتویه یک روش آسان و ساده است که به عنوان یک گزینه مناسب برای مواقعی که میل به صرف یک وعده غذایی با طعم و مزه متفاوت دارید، محسوب می‌شود. با استفاده از مواد اولیه ساده و در دسترس، می‌توان یک غذای لذیذ و خوشمزه را آماده نمود که همگان از صرف آن لذت خواهند برد. این دستور پخت به دلیل سادگی و راحتی اجرا، انتخاب مناسبی برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی است.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
مواد برای ۵ نفرمقدار
گوشت گوسفندی۱ کیلوگرم
پیاز داغ۱ پیمانه
لیمو عمانی آسیاب شده۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
کره ذوب شدهبه مقدار لازم

کباب کهتویه فوق العاده خوشمزه و لذیذ به روش اصیل هرمزگانی

مرحله 1

ابتدا گوشت گوسفندی را پاک کنید، خوب بشویید و به قطعات کوچک مانند چنجه خرد کنید. سپس گوشت‌های خرد شده را داخل یک کاسه بریزید.

مرحله 2

پیازها را پوست بکنید و روی گوشت‌ها داخل کاسه رنده کنید. مطمئن شوید که پیاز مستقیماً روی گوشت رنده شود. سپس خوب هم بزنید تا مخلوط شوند.

مرحله 3

کمی نمک و فلفل سیاه به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید و دوباره آن‌ها را خوب ماساژ دهید. باید حدود ۱۰ دقیقه به خوبی مواد را ماساژ دهید تا ادویه‌جات جذب شوند.

مرحله 4

روی کاسه را با سلفون بپوشانید و آن را برای ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا گوشت استراحت کند و طعم‌دار شود.

مرحله 5

۲ ساعت قبل از کباب کردن، پودر لیمو عمانی را روی گوشت بپاشید و با دستان تمیز آن را خوب ماساژ دهید تا طعم دار شود.

مرحله 6

گوشت‌های مزه‌دار شده را از یخچال بیرون بیاورید و آن‌ها را به سیخ بکشید.

مرحله 7

گوشت‌ها را روی منقل قرار دهید و به خوبی کباب کنید. در حین پخت، سیخ‌ها را به طور مرتب بچرخانید تا گوشت به خوبی و یکنواخت بپزد.

مرحله 8

در انتهای پخت، کره را ذوب کنید و روی کباب‌های داغ بریزید تا طعم آن‌ها را دوچندان کند.

مرحله 9

کباب‌ها را همراه با پلو سرو کنید و نوش جان کنید.

مرحله 10

طرز تهیه کباب نگینی تابه ای خوشمزه و مجلسی برای مهمانی های شماطرز تهیه جوجه کباب ماستی؛ طعمی متفاوت و خاص برای مهمانی‌هاطرز تهیه کباب چنجه خوشمزه و مخصوص گیلانی با طعم فوق العادهطرز تهیه کباب سرداشی، غذای سنتی و خوشمزه همدانطرز تهیه کباب لبنانی، غذای اصیل عربی به روش سنتی!

مرحله 11

مدل نیم ست زنانه طلا فوق العاده شیک و جذاب برای بانوان با سلیقهپیراهن نخی گلگلی برای خانم های با سلیقه در روزهای گرم تابستانمانتو بلند قزن دار زنانه فوق العاده زیبا و شیک با طرح های فاخرمانتو تکه دوزی شده شیک فوق العاده شیک با طرح های روز بازارمدل کراپ تاپ کاپ دار شیک و مجلسی برای مراسم و جشنکت کوتاه سوزن دوزی جدید فوق العاده شیک برای بانوان مشکل پسند