۴ روز پیش

نکات و دستور پخت بیسکویت کنجدی به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت بیسکویت کنجدی به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

بیسکویت کنجدی یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع شیرینی‌های سنتی است که با توجه به رسپی‌های گوناگون و متنوع تهیه می‌شود. این شیرینی‌ی لذیذ و خوش‌طعم علاوه بر طعم و مزه فوق‌العاده، از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار است و به همین دلیل، طرفداران بسیاری در میان عموم مردم دارد. در ادامه با مراجعه به وبلاگ آموزشی مامان‌جون می‌توانید آموزش کامل و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه این شیرینی خوشمزه را مشاهده کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
تخم مرغ۱ عدد
شکر دانه ریز۵۰ گرم
روغن مایع۴۰ گرم
آرد سفید۱۶۰ گرم
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
کنجدبه مقدار کافی

بیسکویت کنجدی به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه بیسکویت کنجدی خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم تا کاملاً داغ شود. سپس، تخم مرغ را همراه با وانیل، شکر ریز و روغن مایع در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم.

مرحله 2

مواد درون کاسه را با چنگال به خوبی هم می زنیم تا ذرات شکر تقریباً حل شوند، سپس ۱ قاشق غذاخوری کنجد به مخلوط اضافه کرده و هم می زنیم تا کنجد در آن پخش شود.

مرحله 3

آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ بار الک می کنیم، سپس آن را به تدریج به مخلوط اضافه می کنیم و زمانی که خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شد، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله 4

در این مرحله، خمیر را بین دو کیسه فریزر قرار داده و با کمک ورنه آن را به ضخامت ۳ تا ۴ میلی متر باز می کنیم. سپس، سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیر را با کاتر دلخواه قالب زده و درون سینی می چینیم.

مرحله 5

در ادامه، سینی را در طبقه وسط فر قرار داده تا بیسکویت ها به مدت ۱۲ الی ۱۵ دقیقه کاملاً پخته شوند. پس از این زمان، سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن اجازه می دهیم بیسکویت ها خنک شوند. نوش جان