۴ روز پیش

نکات و دستور پخت آنچیلادا با گوشت چرخ کرده و طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت آنچیلادا با گوشت چرخ کرده و طعم بسیار عالی

آنچیلادا یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مطبوع مکزیکی است که با استفاده از روش‌های متنوع و با کمترین مواد موجود می‌توان این غذای مقوی و ساده را تهیه کرد. این غذا علاوه بر طعم و عطر بی‌نظیر خود، به سادگی و سرعت نیز قابل پخت و آماده‌سازی است. در ادامه، با همراهی وبلاگ آموزشی مامان جون، به بررسی دقیق و گام به گام نحوه تهیه آنچیلادا خواهیم پرداخت تا شما نیز بتوانید این غذای خوشمزه و سنتی مکزیکی را در منزل خود آماده کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
نان لواش یا تافتون بسته‌ای۹ عدد
قارچ۵۰۰ گرم
فلفل سبز تند۱ عدد
پیاز متوسط۱ عدد
فلفل دلمه رنگی۴ قاشق غذا خوری
گوجه فرنگی پوره شده۴ عدد
رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذا خوری
پنیر پیتزا۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم
نمک و زردچوبهنصف قاشق چای خوری از هر کدام
فلفل سیاه و پودر سیرنصف قاشق چای خوری از هر کدام
گوجه فرنگی نگینی۵ عدد
فلفل سبز تند۲ عدد
پیاز متوسط۱ عدد
سیر متوسط۳ حبه
جعفری یا گشنیز خرد شده۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری

آنچیلادا با گوشت چرخ کرده و طعم بسیار عالی

مرحله 1

ابتدا پیاز را نگینی خرد کرده و کنار بگذارید. سپس قارچ‌ها را تمیز بشویید و خشک کرده، به شکل ورقه‌ای برش بزنید و در ظرفی بریزید. فلفل سبز تند را نیز بشویید و ریز خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را نیز تمیز بشویید، خشک کرده و نگینی خرد کنید.

مرحله 2

به دلخواه می‌توانید از فلفل دلمه، سبز، زرد و یا قرمز استفاده کرده و یا ترکیبی از چند رنگ را با هم مخلوط کنید تا ظاهر غذا زیباتر شود. سپس گوجه‌ها را تمیز بشویید و با رنده ریز رنده کنید تا کاملا پوره شوند.

مرحله 3

در یک تابه مقداری روغن ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود. پیازها را در آن بریزید و تفت دهید تا سبک و طلایی شوند. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و تفت دهید تا کاملا سرخ شود و رنگ آن عوض شود.

مرحله 4

ادویه‌ها شامل نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پودر سیر را به مواد اضافه کرده و تفت دهید تا عطر ادویه‌ها در مواد پخش شود. فلفل تند سبز را نیز روی مواد بریزید و تفت دهید. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و خوب تفت دهید.

مرحله 5

پس از آنکه بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شد و رنگ باز کرد، قارچ‌ها را روی مواد بریزید و تفت دهید. سپس فلفل دلمه‌‌های رنگی را اضافه کرده و تفت دهید تا عطر آن‌ها پخش شود. درب تابه را ببندید و اجازه دهید تا همه مواد با هم بپزند.

مرحله 6

پس از آنکه گوشت و بقیه مواد پختند، نان لواش بسته‌ای را باز کرده و مقداری از مواد داخل آن بریزید و رول کنید و به شکل لقمه درست کنید. در یک ظرف مناسب بچینید و سپس گوجه‌های پوره شده را روی آن‌ها بریزید تا همه سطح آن را بپوشاند.

مرحله 7

روی رول‌ها مقداری پنیر پیتزا بریزید و در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید. دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا در فر بپزند و پنیر پیتزاها کاملا ذوب شود و سطح آن‌ها طلایی رنگ شود.

مرحله 8

برای درست کردن سس سالسا، ابتدا گوجه‌ها را تمیز بشویید و نگینی خرد کنید. فلفل سبز تند را نیز بشویید و خرد کنید. پیاز را پوست گرفته، بشویید و نگینی خرد کنید. به انتخاب خودتان مقداری جعفری و یا گشنیز را نیز تمیز بشویید.

مرحله 9

وقتی که سبزی‌ها خشک شدند آن‌ها را ریز خرد کنید. سپس در یک قابلمه گوجه‌ها، پیاز، فلفل سبز تند، جعفری یا گشنیز را بریزید و مقداری آب روی آن بگیرید. سیرها را پوست گرفته، بشویید و با رنده ریز رنده کرده و به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله 10

نمک و فلفل سیاه را نیز به مواد اضافه کنید. درب قابلمه را ببندید و روی حرارت متوسط قرار دهید. اجازه دهید تا به مدت ۲۵ دقیقه همه مواد با هم بپزند و به غلطت مناسب برسند. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی سرد شود.

مرحله 11

پس از آنکه ظرف لقمه‌ها را از فر بیرون آوردید، آنچیلادا را در ظرف مناسب قرار دهید. سس سالسا را نیز در ظرف دیگری بریزید و کنار آن بگذارید. با مقداری گشنیز ریز خرد شده روی آنچیلادا را تزئین کرده و همراه با دیپ سالسا سرو کنید.