۴ روز پیش

نکات و دستور پخت کیک خرما با گردو و دارچین و طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کیک خرما با گردو و دارچین و طعم بسیار عالی

کیک خرما به عنوان یکی از انواع کیک های مطبوع و پرطرفدار کافی شاپ ها محسوب می‌شود که با استفاده از طیف گسترده‌ای از مواد اولیه متنوع تهیه می‌گردد. این شیرینی لذیذ و خوش‌طعم، در میان علاقه‌مندان به دسرهای کافی‌شاپی از محبوبیت خاصی برخوردار است. برای آشنایی با روش کامل و گام‌به‌گام تهیه این کیک خوشمزه، لطفا به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
‌تخم مرغ۳ عدد
آرد۲ و ⅕ پیمانه
شکر۱ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
پوره خرما۱ لیوان
بکینگ پودر۱ و نیم قاشق چایخوری
جوش شیرین½ قاشق چایخوری
آب جوش۱ پیمانه
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
مغز گردو۲ قاشق غذاخوری

کیک خرما با گردو و دارچین و طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کیک خرمای خوشمذه، ابتدا تمام مواد یخچالی را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم تا با دمای محیط هماهنگ شوند. سپس هسته و پوست خرما را جدا می کنیم.

مرحله 2

خرما را درون یک کاسه مناسب قرار داده و آب جوش را به آن اضافه می کنیم. اجازه می دهیم خرما به مدت ۱۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا نرم شود. پس از آن، خرما را درون غذاساز ریخته و به صورت یکدست میکس می کنیم تا به حالت پوره در آید.

مرحله 3

در این مرحله، تخم مرغ و وانیل را درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن برقی مخلوط می کنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود. سپس شکر را طی ۲ تا ۳ مرحله به مخلوط اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله 4

پس از دور گیری مخلوط تخم مرغ، روغن مایع را به آن اضافه کرده و با دور کند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم. سپس پوره خرما را به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه ترکیب می کنیم.

مرحله 5

در ادامه، پودر کاکائو، جوش شیرین، نمک، آرد، بکینگ پودر و پودر دارچین را در یک کاسه جداگانه مخلوط کرده و ۳ مرتبه الک می کنیم. این مخلوط آرد را طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و با لیسک به یک سمت مخلوط می کنیم.

مرحله 6

پس از آماده شدن مایه کیک، یک قالب میان تهی مناسب را انتخاب کرده و درون آن را با مقداری ارده یا روغن جداکننده چرب می کنیم. سپس پوست گردو را جدا کرده و مغز آن را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و درون مایه کیک می ریزیم.

مرحله 7

در نهایت مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب ها و هوای اضافی از بین برود. قالب را در طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه بپزد. پس از پخت کامل، کیک را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم در دمای محیط کاملا خنک شود.

مرحله 8

در آخر، کیک را از قالب جدا کرده و درون ظرف سرو قرار می دهیم. سپس روی آن را با مقداری ارده و گل سرخ تزئین می کنیم. نوش جان!