۴ روز پیش

نکات و دستور پخت پودینگ انبه به روش ساده و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت پودینگ انبه به روش ساده و با طعم بسیار عالی

پودینگ انبه به عنوان یکی از انواع دسرهای خوشمزه و محبوب در سراسر جهان شناخته می‌شود. این دسر با استفاده از طیف گسترده‌ای از طعم‌ها و دستورالعمل‌های متنوع تهیه می‌گردد. در ادامه با پیروی از وبلاگ آموزشی مامان جون، می‌توانید به آموزش کامل و مرحله به مرحله نحوه تهیه این دسر خوشمزه دست یابید. این راهنمای جامع به شما کمک خواهد کرد تا با دانش و مهارت لازم، پودینگ انبه‌ای لذیذ و با طعم دلپذیر را در خانه خود آماده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر۸۰ میلی لیتر
پودر ژلاتین۴ گرم
شکر۲۵ گرم
خامه صبحانه۱۰ میلی لیتر
پوره انبه۱۰۰ گرم
شیر۱۵۰ میلی لیتر
شیر عسلی۲۵ گرم
پودر ژلاتین۲ گرم
پوره انبه۵۰ گرم
آب۲۰ میلی لیتر

پودینگ انبه به روش ساده و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

⁣برای تهیه پودینگ انبه خوشمزه، ابتدا لایه اول را آماده می کنیم. برای این منظور، شیر، ژلاتین و 20 گرم از شکر را درون یک کاسه مناسب ریخته و کاسه را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ژلاتین کاملا حل شود.

مرحله 2

زمانی که ذرات ژلاتین کاملا حل شد، آنرا از روی کتری برداشته و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. سپس خامه صبحانه را به همراه باقی مانده شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله 3

پس از گذشت 10 دقیقه زمانی که خامه فرم گرفت، پوره انبه را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. زمانی که مخلوط شیر خنک شد، آنرا به کاسه حاوی پوره انبه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله 4

حالا لیوان های سرومان را انتخاب کرده و یک لایه از مخلوط پوره انبه درون لیوان ها می ریزیم، سپس لیوان ها را به مدت 1 ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا لایه اول ببندد. پس از گذشت این زمان به سراغ درست کردن لایه دوم می رویم.

مرحله 5

برای این منظور شیر را به همراه ژلاتین درون یک کاسه مناسب ریخته و به روش بنماری روی حرارت بخار کتری حل می کنیم، سپس شیر عسلی را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حالا کاسه را از روی کتری کنار می گذاریم.

مرحله 6

در ادامه مخلوط شیر عسلی را به مدت 5 تا 10 دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود، سپس لیوان ها را از یخچال خارج کرده و یک لایه درون لیوان ها می ریزیم و مجددا به مدت 1 ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا ببندد.

مرحله 7

پس از گذشت این زمان برای لایه آخر پوره انبه را به همراه آب مخلوط کرده و درون لیوان ها می ریزیم و مجددا به مدت 2 ساعت درون یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان پودینگ را با تکه های انبه تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان