۴ روز پیش

نکات و دستور پخت نان هل به روش ساده و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت نان هل به روش ساده و با طعم بسیار عالی

نان هل، یکی از انواع نان های لذیذ و معطر است که با استفاده از دستورالعمل‌های متنوعی تهیه می‌شود. این نوع نان، طرفداران بسیاری در میان علاقه‌مندان به غذاهای سنتی و خوش‌طعم دارد. برای آشنایی کامل با مراحل تهیه نان هل به همراه توضیحات مفصل، همراه وبلاگ آموزشی مامان جون باشید. در این بخش، شما می‌توانید دستور پخت مرحله به مرحله این نان لذیذ را به طور کامل مشاهده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر ولرم۱۲۵ گرم
عسل۴۰ گرم
مایه خمیر فوری۷ گرم
آرد نان فانتزی۴۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
شیر خشک قنادی۳۰ گرم
نمک۱ قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
کره۷۵ گرم
کره۷۵ گرم
شکر قهوه ای۸۰ گرم
پودر هل۲ قاشق چایخوری

نان هل به روش ساده و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه نان هل خوشمزه، ابتدا باید کره را از یخچال خارج کرد و اجازه داد تا با دمای محیط هماهنگ شود. سپس، شیر ولرم، عسل و خمیر مایه را در یک کاسه مناسب مخلوط کرد و پوشانده شد تا خمیر مایه به مدت 10 دقیقه استراحت کند.

مرحله 2

در ادامه، آرد و شیر خشک را الک کرده و به کاسه همزن اضافه شد. پودر هل، نمک و تخم مرغ نیز به مخلوط افزوده شد. زمانی که خمیر مایه به عمل آمد، به کاسه همزن اضافه و با دور تند هم زده شد. سپس، کره به خمیر اضافه و به مدت 10 دقیقه هم زده شد تا کره به خورد آن برود.

مرحله 3

پس از آن، خمیر را در یک کاسه روغنی ریخته و با سلفون پوشانده شد تا به مدت 1 تا 1. 5 ساعت در جای گرم استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در همین حین، شکر، پودر هل و کره را در یک کاسه مخلوط و با همزن برقی هم زده شد تا خالت خامه ای پیدا کند.

مرحله 4

سپس، خمیر را به صورت مستطیلی باز کرده و مواد فیلینگ را روی آن پخش شد. یک طرف خمیر تا مرکز تا زده و طرف دیگر روی آن تا شد. با وردنه، خمیر به نوارهای 4 سانتی متری برش زده و هر نوار از وسط برش خورده و به هم بافته شد. بافت ها در سینی فر چیده شده و به مدت 20 دقیقه استراحت داده شدند.

مرحله 5

در ادامه، فر را با دمای 175 درجه سانتی گراد گرم شد. پس از استراحت خمیر، نان ها با تخم مرغ رومال شده و در طبقه میانی فر به مدت 30 دقیقه پخته شدند. پس از خنک شدن، نان ها با عسل روان رومال و پودر پسته تزیین شدند.