۵ روز پیش

نکات و دستور پخت رول سیب دارچین مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت رول سیب دارچین مجلسی با طعم بسیار عالی

رول سیب دارچین، یکی از انواع نان های پرطرفدار و لذیذ در میان مردم است که با استفاده از دستورالعمل های متنوعی تهیه می‌شود. این نان خوشمزه، علاوه بر طعم مطبوع و عطر دلپذیر، از نظر ظاهری نیز بسیار جذاب و چشم‌نواز است. برای آشنایی با مراحل کامل و دقیق تهیه رول سیب دارچین، از جمله آماده‌سازی خمیر، پر کردن با روکش مناسب و پخت نهایی، توصیه می‌کنیم به طور دقیق و مرحله به مرحله همراه وبلاگ آموزشی مامان جون باشید. در این وبلاگ، شما می‌توانید آموزش تصویری و گام‌به‌گام این دستور پخت خوشمزه را مشاهده کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۳ لیوان
خمیر مایه۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
شیر یا آب۱ لیوان
روغن مایع۶ قاشق غذاخوری
شکر۴ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
سیب۳ عدد
شکر‌ قهوه‌ ای۵ قاشق غذاخوری
پودر دارچین‌۱ قاشق غذاخوری
کرهبه مقدار کافی
زرده تخم مرغ۱ عدد
زعفران دم کرده۱  قاشق غذاخوری
شیر۱  قاشق غذاخوری

رول سیب دارچین مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه رول سیب دارچین خوشمزه، ابتدا خمیر مایه را با شیر ولرم و مقداری شکر مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم مخلوط به مدت 10 دقیقه استراحت کند تا فعال شود. سپس تخم مرغ را با باقی شکر، روغن مایع و نمک مخلوط می کنیم و به خمیر مایه اضافه می کنیم. آرد الک شده را به تدریج به مخلوط اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود. خمیر را به مدت 10 دقیقه ورز داده و سپس در کاسه چرب شده قرار می دهیم تا به مدت یک ساعت استراحت کند.

مرحله 2

در این فاصله، پوست سیب ها را جدا کرده و به صورت درشت رنده می کنیم. سیب ها را با شکر قهوه ای، کره و پودر دارچین در قابلمه قرار داده و روی حرارت ملایم می پزیم تا آب اضافی آن کشیده شود. پس از استراحت خمیر، آن را ورز داده و روی سطح آرد پاشی شده به صورت مستطیل پهن می کنیم. روی خمیر کره، شکر قهوه ای و سیب کاراملی پخش می کنیم و به آرامی رول می کنیم.

مرحله 3

رول ها را در سینی چرب شده قرار داده و به مدت 20 دقیقه دیگر استراحت می دهیم. سپس فر را با دمای 170 درجه سانتی گراد گرم می کنیم و روی رول ها را با مخلوط زرده تخم مرغ، زعفران دم کرده و شیر رومال می کنیم. رول ها را به مدت 20 دقیقه در طبقه میانی فر می پزیم و در صورت نیاز گریل را روشن می کنیم تا رول ها طلایی و خوشرنگ شوند. در نهایت، رول های داغ را با عسل رقیق شده رومال می کنیم.