۵ روز پیش

نکات و دستور پخت کیک کره ای به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کیک کره ای به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

کیک کره‌ای یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و ممتاز در میان انواع شیرینی‌ها و دسرها به‌شمار می‌آید. این کیک دارای بافتی سبک و نرم بوده و به شیوه‌ای آسان و سریع قابل تهیه است. کیک کره‌ای به عنوان یک میان‌وعده سالم و مغذی، به ویژه برای کودکان، مورد استقبال قرار می‌گیرد. این شیرینی را می‌توان به شیوه‌های متنوعی با استفاده از مواد گوناگون تهیه نمود. در ادامه با آموزش مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه کیک کره‌ای در وبلاگ آموزشی مامان جون آشنا خواهید شد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کره نیوزلندی۱۱۵ گرم
شکر۱۰۰ گرم
بکینگ پودرنصف قاشق چای‌ خوری
تخم مرغ۲ عدد
وانیل پودری۴/۱ قاشق چای خوری
آرد شیرینی پزی۱۰۰ گرم
نمک۱ پینچ یا نوک قاشق چای‌ خوری
ماست یونانی۲ قاشق غذا خوری
پرک بادامبه مقدار لازم

کیک کره ای به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

ابتدا کره را که هم دمای محیط شده و نرم شده است در ظرفی بریزید و بعد شکر و وانیل را به آن اضافه کنید و با همزن دستی یا برقی به اندازه‌ای که با هم مخلوط شوند و عطر وانیل پخش شود، هم بزنید. سپس یکی از تخم مرغ‌ها را به مخلوط اضافه کنید و به مدت ۲ دقیقه با همزن برقی مخلوط مواد را هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب و یکدست شوند. با لیسک اطراف ظرف را دورگیری کنید تا اگر چیزی از تخم مرغ به دیواره‌های ظرف چسبیده با بقیه مواد مخلوط شود.

مرحله 2

تخم مرغ بعدی را بریزید و به مدت ۲ دقیقه دیگر با همزن برقی هم بزنید تا با مواد مخلوط شود و دوباره با لیسک دورگیری کنید. این کار موجب می‌شود تا بوی زهم تخم مرغ از بین برود. همزن برقی را تمیز کنید و کنار بگذارید.

مرحله 3

در ظرف دیگری آرد را الک کنید تا سبک و یکدست شود، سپس با نمک و بکینگ پودر ترکیب کنید و ۲ بار با هم الک کنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. آرد را کم‌کم به مخلوط مواد اضافه کنید و با لیسک در یک جهت و به شکل دورانی هم بزنید.

مرحله 4

وقتی خمیر یکدست شد، ماست یونانی را به آن اضافه کنید و با لیسک به آرامی هم بزنید تا با همه مواد ترکیب شود و بافت خمیر نرم و لطیف و یکنواخت شود. در کف قالب مورد نظر کاغذ روغنی قرار دهید و بعد مایه خمیر را در قالب بریزید.

مرحله 5

سطح خمیر را با لیسک یا قاشق صاف کنید. روی خمیر برش‌های بادام را بچینید و تزئین کنید. قالب را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید. دمای فر را روی ۱۷۵ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه اجازه دهید تا کیک خوب بپزد.

مرحله 6

در مدت ۳۰ دقیقه اول در فر را باز نکنید. بعد از ۳۰ دقیقه تست کنید. یک سیخ چوبی یا خلال دندان را در کیک فرو کنید و بیرون بیاورید. اگر از مواد خمیر چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کیک خوب پخته و آماده شده است. کیک را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود.

مرحله 7

بعد از تقریبا ۲۰ دقیقه که کیک خنک شد با چاقو اطراف کیک را از قالب جدا کنید و بعد قالب را برگردانید و کیک را کامل از قالب خارج کنید. کاغذ روغنی کف کیک را جدا کنید و سپس روی تمام سطح کیک پودر قند را الک کنید و تزئین کنید. سپس کیک کره‌ای را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و در ظرف مناسب قرار دهید.