۵ روز پیش

نکات و دستور پخت پیاز داغ به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت پیاز داغ به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

پیاز داغ به عنوان یکی از مهم ترین و اساسی ترین چاشنی های غذاهای سنتی ایرانی شناخته می شود. این چاشنی ارزشمند، نقش حیاتی در بهبود طعم و مزه غذاهای ایرانی ایفا می کند. برای آشنایی با روش کامل و گام به گام تهیه پیاز داغ، لطفاً به وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه فرمایید. در این راهنمای تصویری و مرحله ای، نکات مهم و ظریف برای تهیه پیاز داغی خوشمزه و دلچسب به صورت کامل شرح داده شده است.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
پیاز۱ کیلوگرم
نمکبه مقدار کافی
روغن سرخ کردنیبه مقدار کافی

پیاز داغ به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه پیاز داغ به روش مجلسی، ابتدا یک قابلمه را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. سپس پیازها را به صورت خلالی نازک و یکدست کاملا خرد می کنیم.

مرحله 2

زمانی که آب جوش آمد، پیازهای خرد شده را به همراه مقداری نمک درون قابلمه ریخته و اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه درون آب جوش بماند. پس از آن، قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و پیاز را درون آبکش می ریزیم.

مرحله 3

زمانی که آب اضافی پیاز خارج شد، آن را روی یک دستمال حوله ای به صورت پخش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی شان کاملا خارج شود. سپس مقداری روغن مایع و زردچوبه درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله 4

در ادامه، قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. سپس پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کرده و به صورت مداوم مخلوط می کنیم تا پیازها به صورت یکدست سرخ و طلایی شوند.

مرحله 5

زمانی که پیازها طلایی و سرخ شدند، بلافاصله آنها را از روغن جدا کرده و درون آبکش می ریزیم تا روغن اضافی شان خارج شود. در نهایت، پیاز داغ را برای انواع غذاها و یا تزیین آنها می توانید استفاده کنید.