۶ روز پیش

نکات و دستور پخت پوآچا پنیری به روش سنتی و طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت پوآچا پنیری به روش سنتی و طعم بسیار عالی

پوآچا پنیری یکی از انواع نان های خوشمزه و معروف کشور ترکیه به شمار می رود که طعم بسیار خوبی برای میان وعده یا صبحانه دارد. این نوع نان با ترکیب خمیر نان و پنیر تهیه می شود و به دلیل داشتن طعم و بافت منحصر به فرد، از محبوبیت قابل توجهی در میان مردم ترکیه برخوردار است. در ادامه با پیروی از آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پوآچا پنیری در وبلاگ آموزشی مامان جون، می توانید این نان خوشمزه را به راحتی در خانه خود تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کره نرم۱۲۵ گرم
روغن مایع۱ استکان چای (۸۰ گرم)
ماست۱ استکان چای (۸۰ گرم)
شکر۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق مرباخوری
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ عدد
آرد سفیدبه مقدار کافی
پنیر سفید صبحانه۱۵۰ گرم
جعفری۱ دسته کوچک

پوآچا پنیری به روش سنتی و طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه نان پوآچا پنیری خوشمزه، ابتدا کره نرم شده را با سفیده های تخم مرغ، روغن مایع و ماست در یک ظرف مناسب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله 2

سپس نمک، شکر و خمیر مایه فوری را به مخلوط اضافه می کنیم و توجه می کنیم که خمیر مایه سالم باشد. آرد را به صورت کنترل شده و کم کم روی مواد الک می کنیم و در حین الک کردن، مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد جمع شود.

مرحله 3

پس از اینکه خمیر دیگر به دست نچسبید، ورز دادن خمیر را متوقف کرده و آن را در یک کاسه مناسب قرار داده و با سلفون می پوشانیم تا به مدت یک ساعت استراحت کند.

مرحله 4

پس از گذشت این زمان، هوای اضافی خمیر را با دست گرفته و به اندازه تخم مرغ از آن جدا می کنیم. خمیر را چانه کرده، وسط آن را باز کرده و مقداری پنیر و جعفری در وسط آن قرار می دهیم. سپس خمیر را به صورت بیضی یا گرد جمع می کنیم و روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده شده است، قرار می دهیم.

مرحله 5

پس از آماده کردن تمام خمیرها به همین صورت، روی آنها را با پلاستیک یا پارچه می پوشانیم تا ۱۵ دقیقه دیگر استراحت کنند. در این فاصله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم می کنیم.

مرحله 6

پس از گذشت این زمان، از زرده های تخم مرغ برای رومال خمیرها استفاده کرده و مقداری جعفری خرد شده یا کنجد روی آنها می ریزیم. سپس سینی را در فر قرار داده و پس از اینکه روی نان ها به طلایی شد، آنها را از فر خارج می کنیم.