۷ روز پیش

نکات و دستور پخت سالاد فتوش به روش لبنانی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت سالاد فتوش به روش لبنانی و با طعم بسیار عالی

سالاد فتوش، یکی از انواع سالادهای محبوب و سنتی کشور لبنان است که با ترکیب مواد غذایی متنوع و اصیل تهیه می‌شود. این سالاد منحصر به فرد، طعم و عطر منحصربه‌فردی دارد که آن را به یکی از غذاهای محبوب در میان علاقه‌مندان به آشپزی لبنانی تبدیل کرده است. برای آشنایی با روش کامل و مرحله به مرحله تهیه این سالاد خوشمزه، لطفاً به طور دقیق به آموزش ارائه شده در وبلاگ آموزشی مامان جون توجه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
نان لواش۲ عدد
روغن مایع۱ فنجان
کاهو½ کاهو
گوجه فرنگی۲ عدد
خیار۲ عدد
پیاز قرمز۱ عدد کوچک
تربچه۳ عدد کوچک
جعفریبه مقدار کافی
پنیر فتابه مقدار کافی
آب لیمو ترش تازه½ لیمو
روغن زیتون½ قاشق چایخوری
شربت انار۱ قاشق غذاخوری
سماق۱ قاشق چایخوری
نمک½ قاشق چایخوری

سالاد فتوش به روش لبنانی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه سالاد فتوش خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا نان لواش را به شکل مثلث های کوچک برش می زنیم. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم تا روغن به خوبی گرم شود.

مرحله 2

زمانی که روغن گرم شد، نان های لواش را به تابه اضافه کرده و با تکان دادن تابه کمک می کنیم تا کاملا سرخ و قهوه‌ای رنگ شوند. پس از سرخ شدن نان ها، تابه را از روی حرارت برداشته و نان ها را روی دستمال کاغذی قرار می دهیم تا روغن اضافی گرفته شود.

مرحله 3

سپس کاهو، گوجه فرنگی، خیار، تربچه، جعفری و پیاز قرمز را به خوبی می شوییم و به اندازه و فرم دلخواه خرد می کنیم.

مرحله 4

برای تهیه سس سالاد، آب لیمو ترش تازه را با روغن زیتون، شربت انار، سماق و نمک در یک کاسه مناسب ترکیب می کنیم تا مواد یکدست شوند. پنیر فتا را نیز به اندازه های دلخواه خرد می کنیم.

مرحله 5

در این مرحله، تمام سبزیجات خرد شده را در یک کاسه بزرگ ریخته و سس را به صورت بخش روی آن ها می ریزیم. سپس با دو قاشق به خوبی مخلوط می کنیم تا سس به خورد تمام مواد سالاد برود.

مرحله 6

در نهایت، سالاد فتوش را به مدت 1 تا 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب شوند. پس از این زمان، نان لواش و پنیر فتا را روی سالاد قرار داده و همراه با غذا سرو می کنیم. نوش جان!