۷ روز پیش

نکات و دستور پخت کوکی شکلات گردو خانگی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کوکی شکلات گردو خانگی با طعم بسیار عالی

کوکی شکلات گردو به عنوان یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین اقسام شیرینی های بین المللی شناخته می شود که طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. این شیرینی خوشمزه و پرطرفدار با ترکیب طعم مطبوع شکلات و گردو تهیه می شود و به دلیل ظاهر اشتها آور و طعم بی نظیرش مورد استقبال همگان قرار گرفته است. برای آشنایی با مراحل کامل و گام به گام طرز تهیه کوکی شکلات گردو، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کره سرد یا مارگارین۱۲۵ گرم
پودر قند½ لیوان
تخم مرغ سرد۱ عدد
آرد۱٫۵ فنجان
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری سرپر
جوش شیرین½ قاشق چایخوری
نمکنوک قاشق چایخوری
شکلات شیری۱ بسته
شکلات چیپسی½ فنجان
مغز گردو½ لیوان

کوکی شکلات گردو خانگی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کوکی شکلاتی گردو خوشمزه، ابتدا کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم تا دمای آن با محیط هماهنگ شود. سپس فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله 2

در مرحله بعد، کره به دمای محیط رسیده را همراه با شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن برقی به مدت ۴ تا ۵ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ شود.

مرحله 3

سپس تخم مرغ را به کاسه اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه به خوبی هم می زنیم. بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری می کنیم تا تخم مرغ به صورت یکدست هم زده شود.

مرحله 4

در ادامه، آرد را همراه با جوش شیرین، نمک و نشاسته ذرت درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. سپس کم کم به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود.

مرحله 5

حالا شکلات چیپسی و گردوی خرد شده را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن ورز می دهیم. سپس از خمیر به اندازه های گردو جدا کرده و پس از گرد کردن، درون سینی فر که کاغذ روغنی پوشانده ایم می چینیم.

مرحله 6

در این مرحله سینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۷ دقیقه بپزند. پس از آن، روی کوکی ها را با پشت قاشق کمی فشار داده و اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه دیگر بپزند.

مرحله 7

در نهایت، سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به کوکی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. سپس از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظر می چینیم و به همراه چای سرو می کنیم.