۸ روز پیش

نکات و دستور پخت بیسکویت زنجبیلی مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت بیسکویت زنجبیلی مجلسی با طعم بسیار عالی

بیسکوئیت زنجبیلی یکی از انواع شیرین و خوشمزه ترین بیسکوئیت های بین المللی محسوب می شود که به طور سنتی برای سرو همراه با نوشیدنی های گرم مورد استفاده قرار می گیرد. این بیسکوئیت ها از ترکیب آرد، شکر، روغن، زنجبیل و سایر ادویه جات خوش عطر تهیه می شوند و طعمی گرم و دلپذیر دارند. در ادامه آموزش گام به گام و مرحله به مرحله طرز تهیه این بیسکوئیت های خوشمزه را در وبلاگ آموزشی مامان جون مشاهده خواهید کرد. این آموزش به طور کامل و با جزئیات ارائه شده است تا خوانندگان بتوانند با دنبال کردن مراحل، بیسکوئیت زنجبیلی خوشمزه ای را در خانه تهیه نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد قنادیحدود ۲٫۵ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
روغن صاف قنادی۱۲۰ گرم
ماست۲ قاشق غذاخوری
شکر½ لیوان
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
جوش شیرین½ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری

بیسکویت زنجبیلی مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه بیسکویت زنجبیلی ساده، ابتدا ماست را با شکر در یک کاسه مناسب ترکیب می کنیم تا شکر کاملاً حل شود. سپس جوش شیرین و بکینگ پودر را به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله 2

در این مرحله، مواد را کمی مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب شوند و کاسه را کنار می گذاریم. سپس روغن صاف قنادی را با تخم مرغ در یک کاسه کوچک مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله 3

اگر روغن صاف در دسترس نباشد، می توانید روغن جامد را ذوب کرده و پس از خنک شدن استفاده کنید. سپس ترکیب روغن و تخم مرغ را به کاسه حاوی ماست اضافه می کنیم.

مرحله 4

در ادامه، زنجبیل و زعفران دم کرده را به مخلوط اضافه کرده و همه را با هم ترکیب می کنیم تا بافت یکدست شود. اگر طعم تندتری مایل هستید، می توانید مقدار زنجبیل را دو برابر کنید.

مرحله 5

سپس آرد را الک کرده و در سه مرحله به مواد درون کاسه اضافه می کنیم و با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف بدون چسبندگی به دست به دست آید.

مرحله 6

پس از اینکه بافت خمیر یکدست شد، آن را با سلفون پوشانده و به مدت یک ساعت در دمای آشپزخانه استراحت می دهیم. سپس سطح کار را کمی آردپاشی می کنیم.

مرحله 7

خمیر را روی سطح کار قرار داده و با استفاده از وردنه به ضخامت 3 میلی متر پهن می کنیم. سپس با کاتر دلخواه قالب می زنیم.

مرحله 8

در ادامه، فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم می کنیم و سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم. سپس خمیرهای قالب زده شده را درون سینی فر می چینیم.

مرحله 9

حالا روی خمیرها را با سیخ چوبی یا خلال دندان سوراخ می کنیم و سینی را درون فر قرار می دهیم تا بیسکوئیت ها بپزند. پس از 15 تا 20 دقیقه که اطراف بیسکوئیت ها رنگ گرفت، سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله 10

در نهایت، سینی را کنار می گذاریم تا بیسکوئیت ها کاملاً خنک شوند. برای تزیین می توانیم از شکلات ذوب شده یا ترافل استفاده کنیم و بیسکوئیت ها را همراه با چای سرو می کنیم.