۸ روز پیش

نکات و دستور پخت تانتونی مرغ به روش ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت تانتونی مرغ به روش ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

تانتونی مرغ، که یکی از انواع غذاهای بسیار متداول و محبوب در کشور ترکیه است، با استفاده از طیف گسترده‌ای از مواد اولیه و مکمل‌ها تهیه می‌شود. این غذای خوشمزه و ساده، جایگاه ویژه‌ای در میان غذاهای سنتی و رایج این کشور دارد. برای آشنایی با مراحل کامل و جزئیات طرز تهیه تانتونی مرغ، لطفاً به وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نمایید. در آنجا، راهنمای مرحله به مرحله و جامعی از این غذای محبوب ارائه شده است.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سینه مرغ۱۰۰ گرم
نان پیتا، ترتیلا یا تافتون۴ عدد
پیاز بنفش۱ عدد متوسط
گوجه فرنگی۲ عدد
جعفریمقدار کافی
آب لیمو ترش تازه½ لیمو ترش تازه
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و پولبیبر½ قاشق چایخوری
پودر سیر و سماق½ قاشق چایخوری

تانتونی مرغ به روش ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه نان تونی مرغ ترکیه ای، ابتدا سینه مرغ را به صورت نگینی متوسط خرد می کنیم. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار داده و مقدار زیادی روغن درون آن می ریزیم تا به خوبی گرم شود.

مرحله 2

در این مرحله، سینه های مرغ را درون تابه می ریزیم و پودر سیر، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، سماق و پولبیبر را به گوشت مرغ اضافه می کنیم. پس از تفت دادن، درب تابه را می بندیم تا گوشت مرغ کاملا پخته شود.

مرحله 3

در همین حین، پوست پیاز را جدا کرده، آن را می شوییم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. گوجه فرنگی را نیز می شوییم و به دو قسمت یکسان تقسیم می کنیم. هر قسمت را به صورت ورقه ای نازک خرد کرده و به پیاز اضافه می کنیم.

مرحله 4

جعفری را نیز می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی آن خارج شود. سپس روی تخته گوشت قرار داده و به صورت ریز ساطوری می کنیم. جعفری را به کاسه حاوی سبزیجات اضافه کرده و نمک، سماق و پولبیبر را به آن اضافه می کنیم.

مرحله 5

زمانی که گوشت مرغ کاملا پخته شد، نان ترتیلا را درون تابه قرار داده تا به روغن گوشت مرغ آغشته شود. سپس نان را روی سطح کار قرار داده و مقداری از گوشت مرغ را به صورت پخش درون نان می ریزیم.

مرحله 6

در ادامه، مقداری گوجه فرنگی، جعفری و پیاز خرد شده را اضافه کرده و نان را مانند لقمه جمع می کنیم. در صورت تمایل، می توانیم از مخلفات دیگر مانند خیار شور نیز استفاده کنیم. در نهایت، نان تونی را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.