۹ روز پیش

نکات و دستور پخت پنیر ماسکارپونه به روش خانگی و طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت پنیر ماسکارپونه به روش خانگی و طعم بسیار عالی

پنیر ماسکارپونه یکی از انواع پنیرهای مرغوب و لذیذ منشأ ایتالیایی است که به طور گسترده در صنعت شیرینی‌پزی و دسر‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پنیر نرم و خامه‌ای با طعم ملایم، قابلیت کاربرد فراوانی در انواع دسرهای کرمی، کیک‌ها و شیرینی‌های سنتی ایتالیایی دارد. در ادامه، با دنبال کردن راهنمای مفصل و مرحله‌به‌مرحله وبلاگ آموزشی مامان‌جون، می‌توانید فرایند تهیه و آماده‌سازی این پنیر لذیذ را به صورت کامل فرا بگیرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
سرکه سفید۱ قاشق غذاخوری

پنیر ماسکارپونه به روش خانگی و طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه پنیر ماسکارپونه خانگی، ابتدا یک قابلمه مناسب را انتخاب می کنیم. سپس، قابلمه را روی حرارت خیلی ملایم یا بخار آب کتری که در حال ریز جوش زدن است، قرار می دهیم و خامه صبحانه را درون آن می ریزیم.

مرحله 2

در ادامه، خامه را بنماری می کنیم تا به طور کامل ذوب شود. سپس، گاهی خامه را مخلوط می کنیم و با استفاده از دماسنج، اجازه می دهیم دمای خامه به ۹۰ درجه سانتی گراد برسد. در صورت نبود دماسنج، به مدت ۱۵ دقیقه زمان می دهیم.

مرحله 3

پس از گذشت ۱۵ دقیقه و داغ شدن خامه، سرکه سفید را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خامه بریده بریده شود. سپس، خامه را از روی حرارت بر می داریم و یک قوطی مناسب را انتخاب می کنیم.

مرحله 4

در ادامه، یک پارچه نخی تمیز را روی قوطی قرار داده و با فشار دست، کمی پارچه را به درون قوطی هدایت می کنیم. سپس، یک کش پول دور قوطی قرار می دهیم تا هنگام ریختن پنیرماسکارپونه، پارچه را بگیرد.

مرحله 5

در این مرحله، پنیرماسکارپونه را درون پارچه می ریزیم و اجازه می دهیم تا به طور کامل خنک شود. سپس، درب قوطی را می بندیم و به مدت ۲۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد.

مرحله 6

توجه داشته باشید که آب باقی مانده پنیرماسکارپونه درون قوطی را می توانید برای دسر هایی که پنیر دارند استفاده کنید. همچنین، پنیرماسکارپونه خانگی را می توان به مدت ۳ روز درون یخچال نگهداری کرد.

مرحله 7

برای نگهداری پنیر ماسکارپونه در فریزر، مقداری شکر درون خامه می ریزیم تا بافت پنیر در فریزر بر اثر سرما متلاشی نشود. پس از گذشت ۲۴ ساعت، این پنیر خوشمزه را از یخچال خارج کرده و استفاده می کنیم. نوش جان