۹ روز پیش

نکات و دستور پخت تارت توت فرنگی مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت تارت توت فرنگی مجلسی با طعم بسیار عالی

تارت توت فرنگی یکی از انواع کیک‌های بسیار محبوب و خوشمزه است که دارای بافتی سبک و نرم می‌باشد. این دسر لذیذ به سرعت و با سهولت قابل تهیه است، چرا که نیازمند مراحل پیچیده ای نیست. به همین دلیل، تارت توت فرنگی طرفداران بسیاری در میان افراد دارد و به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی و میهمانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه، با راهنمای مرحله به مرحله طرز تهیه این کیک خوشمزه در وبلاگ آموزشی مامان جون آشنا خواهید شد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
تخم مرغ۲ عدد
شیر۱ استکان
شکر۱ استکان
روغن مایعنصف استکان
بکینگ پودر۱ پاکت معادل ۱۰ گرم
آرد۲ و نیم استکان
پودینگ وانیلی آماده۱ بسته
شیر۵۰۰ میلی لیتر
شکر۲ قاشق غذا خوری
ژله کیک۱ بسته
توت فرنگی۵۰۰ گرم

تارت توت فرنگی مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

ابتدا برای درست کردن کیک، تخم مرغ‌ها را در یک ظرف بریزید و هم بزنید تا از لختگی خارج شوند و حجم آن‌ها کمی بیشتر شود، سپس مقداری شکر به آن‌ها اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و مخلوط کرمی و یکدست شود.

مرحله 2

سپس شیر را که به دمای محیط رسیده است به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند و بعد روغن مایع را روی مواد بریزید و کمی هم بزنید، در این مرحله به اندازه‌ای هم بزنید که با هم ترکیب و مخلوط یکدست شود.

مرحله 3

بعد آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا سبک و یکدست شود و بعد بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید، سپس آرد را کم کم و کنترل شده به مخلوط اضافه کنید و در یک جهت هم بزنید تا مایه کیک نرم و لطیف و یکدست شود.

مرحله 4

سپس کف قالب مخصوص تارت را چرب کنید و بعد مقداری آرد روی آن بپاشید و مایه کیک را در قالب بریزید و در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا کیک به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه خوب بپزد و طلایی رنگ شود.

مرحله 5

بعد از این زمان تست کنید که کیک پخته شده باشد، برای این کار یک سیخ چوبی یا خلال دندان را در کیک فرو کنید و بیرون بیاورید، اگر از مواد مایه کیک چیزی به آن نچسبیده بود کیک آماده است و می‌توانید قالب را از فر بیرون بیاورید و کنار بگذارید.

مرحله 6

سپس اجازه دهید تا کیک در دمای محیط خنک شود و بعد قالب را برگردانید و کیک را به آرامی از آن بیرون بیاورید، سپس برای درست کردن کرم روی کیک از پودینگ وانیلی آماده استفاده کنید و با توجه به دستور روی پاکت، پودینگ را درست کنید.

مرحله 7

بعد کرم را روی کیک بریزید و پخش کنید و توت فرنگی‌ها را تمیز بشورید و به ۴ قسمت تقسیم کنید و روی کرم بچینید تا تمام سطح آن را بپوشاند و سپس برای روی توت فرنگی‌ها، ژله کیک را آماده کنید و روی آن‌ها بریزید و بعد در یخچال قرار دهید.

مرحله 8

سپس اجازه دهید تا کیک به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال استراحت کند و خودش را بگیرد و عطر و طعم همه مواد کاملا به خورد هم برود، بعد کیک را از یخچال بیرون بیاورید و در اندازه‌ و شکل دلخواه برش بزنید و با شکلات چیپسی تزئین کنید. در آخر یک برش از تارت توت فرنگی را در ظرف مناسب قرار دهید و کنار آن مقداری شکلات بچینید و این دسر خوش طعم و لذیذ را همراه با چای سرو کنید