۹ روز پیش

نکات و دستور پخت پودینگ شکلاتی به روش مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت پودینگ شکلاتی به روش مجلسی با طعم بسیار عالی

پودینگ شکلاتی یکی از انواع دسرهای بسیار محبوب و پرطرفدار در میان طیف گسترده‌ای از افراد است. این دسر لذیذ و خوشمزه دارای بافتی نرم، لطیف و سبک می‌باشد که امکان تهیه آن به روش‌های مختلف و به سرعت فراهم شده است. به دلیل ویژگی‌های مطلوب پودینگ شکلاتی از جمله طعم دلپذیر، ظاهر جذاب و تنوع در روش‌های آماده‌سازی، این دسر بسیار مورد توجه و استقبال عموم قرار گرفته و به‌ویژه برای پذیرایی در مهمانی‌ها و رویدادهای اجتماعی گزینه مناسبی محسوب می‌شود. در ادامه با آموزش مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه پودینگ شکلاتی در وبلاگ آموزشی مامان جون آشنا خواهید شد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر۵۴۰ میلی لیتر
شکر۱۰۰ گرم
پودر کاکائو شیرین نشده۳۳ گرم
زرده متوسط۲ عدد
نشاسته ذرت۲ قاشق غذا خوری
کره هم دمای محیط۲ قاشق غذا خوری
عصاره وانیل۲ قاشق چای خوری

پودینگ شکلاتی به روش مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه پودینگ شکلاتی مغذی و جذاب، ابتدا تخم مرغ‌ها را بشکنید و زرده‌های آن‌ها را جدا کنید. زرده‌های تخم مرغ را با همزن دستی هم بزنید تا بافت یکدستی پیدا کنند. سپس نشاسته ذرت را به آن‌ها اضافه کرده و با هم مخلوط کنید.

مرحله 2

بعد مقداری شیر را به مخلوط اضافه کرده و به هم بزنید تا با هم ترکیب و یکدست شوند. در ظرف دیگری، شکر و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله 3

شیر را به شکر و پودر کاکائو اضافه کرده و با همزن دستی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شیر گرم شود و شکر در آن حل شود.

مرحله 4

مخلوط شیر کاکائو را به زرده‌های تخم مرغ اضافه کرده و مدام با همزن دستی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. سپس مخلوط مواد را داخل ظرف ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام با لیسک هم بزنید.

مرحله 5

زمانی که مخلوط غلیظ شد و رد لیسک روی آن باقی ماند، ظرف را از روی حرارت بردارید و کره را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا ذوب شود. سپس مقداری وانیل را نیز به مخلوط اضافه کنید.

مرحله 6

مخلوط را داخل ظرف تمیز دیگری ریخته و در یخچال قرار دهید تا ۳ تا ۴ ساعت استراحت کند. بعد از آن، مخلوط را از یخچال بیرون آورده و دوباره کمی هم بزنید.

مرحله 7

پودینگ را داخل ظرف‌های مناسب سرو کرده و روی آن‌ها را با خامه فرم گرفته تزئین کنید. سپس به دلخواه مقداری پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردو خرد شده، مغز فندق خرد شده و خلال بادام یا شکلات چیپسی را روی خامه‌ها بریزید و تزئین کنید.

مرحله 8

این دسر خوش طعم و شیک را برای پذیرایی به همراه انواع دورچین سرو کنید.