۹ روز پیش

نکات و دستور پخت پوآچا پنبه ای به روش ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت پوآچا پنبه ای به روش ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

پوآچا پنبه ای یک نوع نان بسیار معروف و مطبوع در کشور ترکیه است که با دستورالعمل‌های متنوعی تهیه می‌شود. این نوع نان به دلیل طعم فوق‌العاده و ساختار منحصربه‌فرد خود از محبوبیت بالایی در میان مردم ترکیه برخوردار است. در ادامه با بلاگ آموزشی مامان جون همراه شوید تا مراحل کامل و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه پوآچا پنبه‌ای را مشاهده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آب ولرم۱ لیوان
شیر ولرم۱ لیوان
شکر۳ قاشق غذاخوری
خمیر مایه۱۰ گرم
روغن مایع۱ لیوان
سفیده تخم مرغ۲ عدد
نمک۱ قاشق مرباخوری
آرد۶ لیوان
زرده تخم مرغ۲ عدد
کنجدبه مقدار کافی

پوآچا پنبه ای به روش ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه پواچای پنبه ای خوشمزه و سرشار از طعم، ابتدا شیر ولرم را همراه با آب، شکر و خمیر مایه در یک کاسه مخلوط می کنیم. پس از مخلوط کردن، روی آن را با پارچه ای تمیز می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر مایه استراحت کند.

مرحله 2

پس از ۱۰ دقیقه، روغن مایع، سفیده تخم مرغ و نمک را به مخلوط اضافه می کنیم. سپس آرد را چندبار الک کرده و به آرامی به مواد اضافه می کنیم و به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست به دست آید.

مرحله 3

خمیر را با پارچه پوشانده و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در صورت کمبود وقت، می توانید خمیر را در فر با دمای ۵۰ درجه سانتی گراد به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید.

مرحله 4

پس از این زمان، خمیر را ورز داده تا پف اضافی آن گرفته شود. سپس از خمیر، چانه هایی به اندازه یک نارنگی کوچک جدا می کنیم. روی سطح کار را آرد پاشیده و چانه ها را روی آن قرار داده و با وردنه کمی باز می کنیم.

مرحله 5

در این مرحله، مقداری پنیر پیتزا روی خمیرها ریخته و به شکل بیضی چانه می گیریم. سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیرها را با فاصله از هم درون آن قرار می دهیم. اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

مرحله 6

در همین حین، فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. سپس روی خمیرها را با زرده تخم مرغ رومال کرده و با چنگال خط می اندازیم. در نهایت، مقداری کنجد را به صورت پخش روی خمیرها می پاشیم.

مرحله 7

پس از اتمام استراحت خمیر، سینی را در طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم پوآچاها کاملا پخته و روی آنها طلایی و خوشرنگ شود. زمانی که پوآچاها پخته شدند، آنها را از فر خارج کرده و سرو می کنیم. نوش جان