۹ روز پیش

نکات و دستور پخت ترشی لیته بادمجان شمالی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت ترشی لیته بادمجان شمالی با طعم بسیار عالی

ترشی لیته بادمجان یکی از غذاهای سنتی و محبوب در مناطق شمالی کشور ما است که با استفاده از مواد غذایی متنوع و طبیعی تهیه می‌شود. این ترشی علاوه بر طعم لذیذ و خوشمزه خود، دارای ارزش غذایی بالایی نیز می‌باشد. برای آشنایی با روش دقیق و گام‌به‌گام تهیه این ترشی خوشمزه، توصیه می‌کنیم به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه فرمایید. در این بخش، شما می‌توانید اطلاعات کاملی درباره مواد لازم و مراحل آماده‌سازی ترشی لیته بادمجان را مشاهده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
بادمجان۲ کیلو گرم
هویج۵ عدد متوسط
سبزی معطرخشک½ پیمانه
کلم قرمز⅕ کلم
سیر۱ لیوان
فلفل سبزبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و گلپربه مقدار کافی
آب جوش سرد شده۱ لیوان
سرکهبه مقدار کافی

ترشی لیته بادمجان شمالی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه ترشی لیته بادمجان به روش شمالی، ابتدا بادمجان ها و هویج ها را شسته و پوست آن ها را کاملاً جدا می کنیم. سپس کلم قرمز را شسته و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی آن کاملاً کشیده شود. در ادامه، پوست سیر ها را جدا کرده و می شوییم و فلفل سبز را نیز می شوییم. سپس بادمجان را به همراه هویج، کلم قرمز خرد می کنیم.

مرحله 2

حال این مواد را درون چرخ گوشت ریخته و چرخ می کنیم. سپس سبزی معطر خشک (مرزه، ترخون، گشنیز، جعفری، شوید و نعنا) را به آن اضافه می کنیم. در ادامه، آب جوشیده شده را به همراه نمک، فلفل سیاه و گلپر به مخلوط اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در نهایت، به اندازه ای که روی ترشی را بگیرد سرکه اضافه می کنیم.

مرحله 3

سپس ترشی را درون یک ظرف مناسب ریخته و درب آن را محکم می بندیم تا از ورود هوا جلوگیری شود. در آخر، ترشی را درون یخچال قرار می دهیم تا جا بیوفتد. نوش جان