۱۰ روز پیش

نکات و دستور پخت لبو خوشرنگ با چغندر قرمز و نبات و طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت لبو خوشرنگ با چغندر قرمز و نبات و طعم بسیار عالی

لبو یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین خوراکی های فصل پاییز و زمستان است که به شکل گسترده در دکه های خیابانی به فروش می رسد. این خوراکی خوشمزه و پرخاصیت، طی فصول سرد سال مورد اقبال و استقبال عموم مردم قرار دارد. در ادامه، با همراهی وبلاگ آموزشی مامان جون، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لبو بازاری ارائه خواهد شد تا مخاطبان بتوانند این غذای سنتی لذیذ را به شکل حرفه ای در خانه تهیه نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
چغندر قرمز۵۰۰ گرم
نبات۱ تکه بزرگ

لبو خوشرنگ با چغندر قرمز و نبات و طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه لبوی خوشمزه و ساده، ابتدا چغندرهای قرمز را به خوبی می شوییم و سر و ته آنها را با یک کارد تیز جدا می کنیم. توجه داشته باشید که نیاز نیست پوست چغندرهای قرمز را بگیریم.

مرحله 2

سپس چغندرهای قرمز را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و به اندازه ای آب اضافه می کنیم که سطح آب یک بند انگشت بالاتر از سطح چغندرها باشد. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم چغندرها به طور کامل بپزند، حدود 2 تا 3 ساعت.

مرحله 3

پس از پخت کامل، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا چغندرها خنک شوند. سپس آنها را پوست می گیریم و مجددا به قابلمه حاوی آب لبو اضافه می کنیم. به اندازه دلخواه نبات به قابلمه اضافه کرده و مجددا روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله 4

می توانیم لبو را با شکر یا شیره انگور نیز درست کنیم، اما استفاده از نبات از قدیم الایام به این دلیل مرسوم است که نبات مصلح لبو است و باعث می شود که طبع لبو متعادل شود.

مرحله 5

باید صبر کنیم تا نبات به طور کامل ذوب شده و به خورد لبوها برود. در ادامه کمی زمان می دهیم تا آب درون قابلمه کمتر شود و لبوها شیرین شوند، سپس در ظرف مورد نظرمان می کشیم و سرو می کنیم.