۱۰ روز پیش

نکات و دستور پخت گل کلم پلو به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت گل کلم پلو به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

گل کلم پلو، یکی از انواع غذاهای سنتی و محبوب در میان آشپزی ایرانی است. این غذای لذیذ با استفاده از ترکیبات متنوعی آماده می‌شود و طعم منحصر به فردی را به وجود می‌آورد. در این راستا، وبلاگ آموزشی مامان جون آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه این غذای خوشمزه را ارائه می‌دهد تا مخاطبان بتوانند با دنبال کردن این راهنما، گل کلم پلویی خوشمزه و اصیل را در منزل تهیه نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گل کلم۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد درشت
سینه مرغ۴۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
برنج۴ پیمانه
زردچوبه، نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

گل کلم پلو به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه گل کلم پلو مجلسی، ابتدا باید برنج را شست و سپس در یک کاسه آب با اضافه کردن 1 قاشق چایخوری نمک، به مدت 30 دقیقه خیس داد تا برنج نرم شود.

مرحله 2

بعد از آن، سینه مرغ را در آب جوش با اضافه کردن 1 قاشق چایخوری نمک پخته و سپس آن را ریش ریش می کنیم.

مرحله 3

گل کلم را به اندازه دلخواه خرد و شسته، سپس پیاز را پوست کنده و به صورت نگینی خرد می کنیم. پیاز را در روغن مایع تفت داده تا سبک و شیشه ای شود.

مرحله 4

سپس گل کلم را به پیاز اضافه کرده و تفت می دهیم تا نیم پز شود. در همین حین، سینه مرغ پخته شده را به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله 5

در ادامه، رب گوجه فرنگی، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه را به مخلوط اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی رب و ادویه ها از بین برود.

مرحله 6

سپس برنج آبکشی شده را به مخلوط اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. آب مرغ را نیز به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله 7

در نهایت، درب قابلمه را با دم کنی پوشانده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا گل کلم پلو به مدت 45 دقیقه دم بکشد. پس از آن، گل کلم پلو را در ظرف مورد نظر سرو می کنیم.