۱۰ روز پیش

نکات و دستور پخت نان فوکاچیا به روش ایتالیایی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت نان فوکاچیا به روش ایتالیایی و با طعم بسیار عالی

نان فوکاچیا یکی از محبوب‌ترین و متداول‌ترین انواع نان‌های خوشمزه و بی‌دردسر در میان علاقه‌مندان به نان‌های سنتی و آرتیزانال محسوب می‌شود. این نوع نان دارای بافت و طعم بی‌نظیری است که آن را به یکی از گزینه‌های محبوب در میان طرفداران نان‌های خوشمزه تبدیل کرده است. در ادامه با پیروی از آموزش کامل و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه نان فوکاچیا که در وبلاگ آموزشی مامان جون ارائه شده است، می‌توانید این نوع نان لذیذ را به طور کامل و حرفه‌ای در منزل تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد نان۵۰۰ گرم
مایه خمیر فوری۶ گرم
نمک‌۲ قاشق چایخوری
آب۴۵۰ گرم
روغن زیتون۶ قاشق غذاخوری

نان فوکاچیا به روش ایتالیایی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه نان فوکاچیا خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا آرد را در یک کاسه مناسب الک می کنیم. سپس خمیر مایه را همراه با نمک به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. آب را به آرامی به مخلوط اضافه کرده و با قاشق چوبی هم می زنیم تا خمیری نرم و چسبنده به دست آید.

مرحله 2

زمانی که خمیر آماده شد، روی آن دو قاشق غذاخوری روغن زیتون می ریزیم و به خوبی پخش می کنیم تا خمیر به روغن آغشته شود. سپس خمیر را با کیسه فریزر پوشانده و به مدت ۱۲ تا ۱۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.

مرحله 3

پس از این مدت، سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و آن را با روغن زیتون چرب می کنیم. خمیر را چانه گرفته و در سینی فر قرار می دهیم، سپس با کیسه فریزر چرب شده می پوشانیم. خمیر را به مدت ۲ تا ۳ ساعت استراحت می دهیم تا حجم آن سه برابر شود.

مرحله 4

۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر، فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. سپس روی خمیر را با باقی مانده روغن زیتون چرب کرده و با انگشت حفره هایی در آن ایجاد می کنیم.

مرحله 5

در ادامه، به دلخواه مقداری نمک و کنجد را روی نان می پاشیم. سینی را در طبقه وسط فر قرار داده و به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه می پزیم تا کاملا طلایی و پخته شود. در صورت نیاز، گریل را روشن می کنیم تا روی نان طلایی تر شود.

مرحله 6

پس از پخت، نان را از قالب خارج کرده و پس از خنک شدن، به ابعاد دلخواه برش می زنیم. نوش جان!