۱۰ روز پیش

نکات و دستور پخت کاپ کیک موزی، شیرینی خوشمزه و شبک مجلسی!

نکات و دستور پخت کاپ کیک موزی، شیرینی خوشمزه و شبک مجلسی!

کاپ کیک موزی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذی است که به راحتی و سرعت بالا قابل تهیه می‌باشد. این کیک‌ها از بافتی سبک، نرم و لطیف برخوردارند که آن‌ها را به گزینه‌ای مطلوب برای پذیرایی و میزبانی در مناسبات مختلف تبدیل می‌کند. کاپ کیک موزی را می‌توان به روش‌های متنوعی آماده نمود تا طعم و ظاهر خاص و جذابی به خود بگیرند. در ادامه با همراهی وبلاگ آموزشی مامان جون به بررسی مرحله به مرحله طرز تهیه این نوع کیک خوشمزه خواهیم پرداخت.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
ماست پر چرب۲/۱ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
وانیلنصف قاشق چای خوری
شکر۱ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چای خوری
آرد۱ و ۲/۱ پیمانه
روغن مایع۲/۱ پیمانه
موز بزرگ نگینی خرد شده۱ عدد

کاپ کیک موزی، شیرینی خوشمزه و شبک مجلسی!

مرحله 1

ابتدا تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا از لختگی خارج شوند و حجم آن‌ها کمی بیشتر شود و کاملا یکدست شوند. سپس مقداری شکر به آن‌ها اضافه کنید و با همزن برقی به مدت تقریباً ۵ دقیقه هم بزنید و مخلوط کنید.

مرحله 2

وقتی که بافت مخلوط سبک و کش‌دار و روشن شد، مقداری وانیل به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها را بگیرد. سپس ماست را که به دمای محیط رسیده است به مواد اضافه کنید و با دور کند همزن کمی هم بزنید.

مرحله 3

بعد روغن مایع را به ترکیب مواد اضافه کنید و به اندازه‌ای که با هم مخلوط شوند با دور کند همزن برقی هم بزنید. سپس آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود. بعد بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و هم بزنید و ترکیب کنید.

مرحله 4

سپس ترکیب آرد را کم کم به مخلوط مواد اضافه کنید و با دور کند همزن برقی به اندازه‌ای که با هم مخلوط و یکدست شوند هم بزنید. بعد از آن داخل قالب‌های مافین یا قالب‌های کاپ کیک کپسول قرار دهید و یا از قالب‌های کاغذی آماده برای کیک استفاده کنید.

مرحله 5

بعد به اندازه یک قاشق از مایه کیک را داخل قالب‌های کاپ کیک بریزید و سپس موزها را نگینی خرد کنید و به بقیه مایه کیک اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا در همه قسمت‌های مایه کیک پخش شوند و بعد کپسول‌ها یا قالب‌های کاغذی را با آن پر کنید.

مرحله 6

سپس مقداری موز خرد شده روی مایه کیک بریزید و تزئین کنید و بعد قالب‌ها را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۷۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و بعد اجازه دهید تا کیک به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بپزد.

مرحله 7

بعد از این که کیک‌ها کاملاً پختن قالب‌ها را از داخل فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کاملاً سرد شوند و سپس کاپ کیک‌ها را از داخل قالب‌ها بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید و به دلخواه خودتان مقداری عسل روی کیک‌ها بمالید.

مرحله 8

سپس با مغز گردوی خرد شده و چند برش موز خرد شده آن‌ها را تزئین کنید، بعد کاپ کیک موزی را داخل ظرف مناسب بچینید و به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی یا یک دسر شیک و مناسب برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با چای سرو کنید.