۱۱ روز پیش

نکات و دستور پخت فرنی بستنی سه رنگ ساده با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت فرنی بستنی سه رنگ ساده با طعم بسیار عالی

فرنی بستنی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می‌شود. این دسر با ترکیب مواد اولیه مانند شیر، شکر، گلاب، زعفران و سایر ادویه‌جات خوشبو و طعم‌دار، به طور سنتی در بسیاری از مناطق ایران پخته و سرو می‌گردد. در ادامه با بلاگ آموزشی مامان جون همراه شوید تا به طور کامل و مرحله‌به‌مرحله با نحوه تهیه این دسر خوشمزه آشنا شوید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر۲ لیوان
بستنی وانیلی۱ لیوان
نشاسته ذرت یا آرد برنج۶ قاشق غذاخوری
شکر۴ تا ۶ قاشق غذاخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
گلاب۱ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه (اختیاری)۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری

فرنی بستنی سه رنگ ساده با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه فرنی بستنی خوشمذاق، ابتدا یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و شیر را به آن اضافه می کنیم. سپس چند قاشق از شیر را با نشاسته ذرت یا آرد برنج مخلوط کرده و مجددا درون قابلمه می ریزیم.

مرحله 2

بعد از آن، بستنی وانیلی را همراه با شکر به قابلمه حاوی شیر اضافه می کنیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا فرنی به غلظت مطلوب برسد. سپس وانیل، گلاب و خامه صبحانه را به فرنی اضافه و هم می زنیم.

مرحله 3

زمانی که بافت مواد ترکیب و یکدست شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و فرنی را به 3 قسمت مساوی تقسیم می کنیم. در یک کاسه کوچک پودر کاکائو ریخته و با اضافه کردن 1 قاشق غذاخوری آب، آن را با یکی از قسمت های فرنی مخلوط می کنیم تا رنگ آن تغییر کند.

مرحله 4

در ادامه، زعفران دم کرده را به قسمت دیگر فرنی اضافه کرده و هم می زنیم تا زعفران در مایه پخش شود. یکی از قسمت های فرنی را سفید نگه می داریم.

مرحله 5

سپس در قالب مناسب ابتدا مایه کاکائویی را می ریزیم و اجازه می دهیم رویه بگیرد. سپس مایه سفید را به آرامی روی آن می ریزیم و در نهایت مایه زرد رنگ را به عنوان لایه آخر اضافه کرده و با گل محمدی و پودر پسته تزئین می کنیم.

مرحله 6

در نهایت فرنی بستنی را به مدت 3 ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود و آماده سرو می شود. لذت ببرید!