۱۱ روز پیش

نکات و دستور پخت کوفته ایتالیایی به روش مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کوفته ایتالیایی به روش مجلسی با طعم بسیار عالی

کوفته ایتالیایی یکی از انواع کوفته‌های خوشمزه و اصیل این کشور محسوب می‌شود که تهیه و آماده‌سازی آن بسیار ساده و سریع است. این فینگر فود خوش‌طعم و لذیذ را می‌توان به عنوان یک پیش‌غذای مناسب و ساده برای پذیرایی از مهمانان در مراسم‌های مختلف مورد استفاده قرار داد. در ادامه، همراه با وبلاگ آموزشی مامان جون به طرز تهیه کامل و مرحله به مرحله این غذای خوشمزه ایتالیایی خواهیم پرداخت تا با جزئیات آن آشنا شوید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت چرخ کرده۶۰۰ گرم
سیر۲ حبه
جعفری خرد شده۲ قاشق غذا خوری
پنیر پارمسان۱ پیمانه
پنیر موزارلا۱۵۰ گرم یا یک بسته
خمیر داخل نان باگت۱۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
شیر۱ پیمانه
گوجه فرنگی پوره شده۸ عدد

کوفته ایتالیایی به روش مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

ابتدا مقداری شیر را روی خمیر نان باگت بریزید تا نان خیس شود و بعد گوشت چرخ کرده را در یک ظرف بریزید و سیرها را پوست بگیرید و با رنده ریز رنده کنید تا کاملا له و پوره شوند و سپس به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

مرحله 2

بعد پنیر پارمسان را اضافه کنید و با هم خوب مخلوط کنید سپس نمک، فلفل سیاه را روی گوشت بریزید و با هم ترکیب کنید، بعد جعفری‌ها را که تمیز شسته‌اید و خشک شده‌اند ریز خرد کنید و به مواد اضافه کنید و ورز دهید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله 3

به جای جعفری تازه از جعفری خشک و پودر شده هم می‌توانید استفاده کنید بعد نان باگت را کمی فشار دهید تا شیر اضافی آن گرفته شود و سپس خمیر را هم به مواد اضافه کنید و با هم ورز دهید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بافت یکدستی تشکیل شوند.

مرحله 4

سپس مقداری از مواد به اندازه یک نارنگی کوچک را بردارید و با دست باز کنید و یک تکه کوچک پنیر موزارلا یا بلوچیز را که از قبل خرد کرده‌اید و آماده است، در وسط گوشت قرار دهید و بعد گوشت را با دست فرم دهید و به شکل گرد دربیاورید.

مرحله 5

همه کوفته‌ها را به همین شکل آماده کنید، سپس در یک تابه مقداری روغن زیتون بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و بعد کوفته‌ها را در آن سرخ کنید، وقتی همه قسمت‌های کوفته‌ها خوب تفت داده شد آن‌ها را از روی حرارت بردارید.

مرحله 6

سپس کوفته‌ها را داخل یک ظرف پیرکس مناسب بچینید و بعد تعدادی گوجه را که تمیز شسته‌اید و با رنده ریز رنده کرده‌اید و به شکل پوره درآورده‌اید روی کوفته‌ها بریزید و به اندازه ۴ قاشق غذا خوری هم روغن زیتون روی آن‌ها بریزید و پخش کنید.

مرحله 7

بعد روی ظرف پیرکس را فویل بکشید و روی آن چند سوراخ بزنید تا بخار غذا از آن خارج شود و در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۵۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و به مدت یک ساعت اجازه دهید تا خوب بپزد.

مرحله 8

در طول این مدت یک بار غذا را چک کنید تا در صورت لزوم حرارت را تنظیم کنید، به جای فر می ‌توانید از حرارت متوسط گاز هم استفاده کنید و کوفته‌ها را بپزید اما معمولا با فر بهتر پخته می‌شوند، بعد از این زمان ظرف را از فر بیرون بیاورید.

مرحله 9

سپس کوفته‌ها را در ظرف مناسب بکشید و با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری سس کچاب روی آن‌ها بریزید و با چند برگ نعناع و ریحان و گشنیز تازه تزئین کنید و همراه با نان تازه، ترشی، سبزی خوردن، زیتون پرورده و انواع دورچین سرو کنید.