۱۱ روز پیش

نکات و دستور پخت رولت کوکو سبزی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت رولت کوکو سبزی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

رولت کوکو سبزی به عنوان یکی از انواع محبوب و پرطرفدار فینگرفودهای ایرانی شناخته می‌شود. این غذای خوشمزه با استفاده از رسپی‌های متنوع و متفاوتی تهیه می‌گردد. برای کسب اطلاعات جامع و آموزش مرحله به مرحله نحوه تهیه رولت کوکو سبزی، خواننده گرامی می‌تواند به وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نماید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سبزی کوکو۱ و نیم لیوان
تخم مرغ۲ عدد
آرد سفید۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
سینه مرغ۲۰۰ گرم
زرشک۲ قاشق غذاخوری
مغز گردوبه مقدار کافی
ماست چکیده یا سس مایونز۲ قاشق غذاخوری

رولت کوکو سبزی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه رولت کوکو سبزی خوشمزه، ابتدا مرغ را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و به آن مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم. سپس به اندازه ای که روی سینه مرغ را بگیرد، آب اضافه می کنیم. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت 45 دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا بپزد. پس از این زمان، سینه مرغ را از قابلمه خارج کرده و با کمک چنگال ریش ریش می کنیم.

مرحله 2

در ادامه، سبزی کوکو (تره، پیازچه، شوید و جعفری) را می شوییم، آب اضافی آن را خارج کرده و به صورت ریز ساطوری می کنیم. سپس تخم مرغ، نمک و آرد را به سبزی کوکو اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله 3

در این مرحله، مقداری روغن مایع درون تابه رژیمی ریخته و آن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا روغن به خوبی گرم شود. سپس مایه کوکو را درون تابه ریخته و به صورت یکدست پخش می کنیم. اجازه می دهیم کوکو کاملا بپزد و زمانی که یک طرف آن کاملا سرخ شد، حرارت را خاموش کرده و درب تابه را به مدت 30 دقیقه می بندیم.

مرحله 4

پس از این زمان، سطح کار را با سلفون یا کاغذ روغنی پوشانده و کوکو سبزی را به آرامی روی آن برمی گردانیم. سپس روی طرف سرخ شده کوکو، ماست چکیده یا سس می ریزیم. مرغ های ریش ریش شده را نیز به صورت پخش روی آن می ریزیم.

مرحله 5

در ادامه، مقداری روغن مایع درون تابه ای مناسب ریخته و زرشک را درون آن تفت می دهیم. سپس مغز گردو را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه زرشک روی رولت کوکو سبزی می ریزیم. کوکو را به کمک سلفون رول کرده و اطراف آن را می پیچانیم. اجازه می دهیم به مدت 1 ساعت درون یخچال استراحت کند. در نهایت، رولت را از یخچال خارج کرده و برش می زنیم. نوش جان!