۱۱ روز پیش

نکات و دستور پخت شکلات بار نیپون مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت شکلات بار نیپون مجلسی با طعم بسیار عالی

شکلات بار نیپون یکی از دسرهای خوشمزه و ساده‌ای است که به سرعت و با مواد اولیه در دسترس قابل تهیه می‌باشد. این دسر مناسب برای پذیرایی و میهمانی‌ها بوده و طعم و عطر بی‌نظیری دارد. در ادامه، مراحل کامل و گام‌به‌گام طرز تهیه شکلات بار نیپون را در وبلاگ آموزشی مامان جون مشاهده خواهید کرد. این دستور پخت به شما امکان می‌دهد تا با آشنایی کامل با مواد و روش تهیه، این دسر خوش‌طعم را در منزل آماده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیرین گندمک۵۰ گرم
شکلات شیری یا تلخ۱۷۵ گرم
کره۱۵ گرم

شکلات بار نیپون مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه شکلات بار نیپون، ابتدا شکلات‌ها را با دست خرد کنید و دو سوم از آن‌ها را داخل یک ظرف بریزید. سپس، ظرف را به روش بن‌ماری و روی بخار کتری قرار دهید تا شکلات‌ها کاملاً ذوب شوند. پس از ذوب شدن کامل، ظرف را از روی حرارت غیرمستقیم بردارید و کنار بگذارید.

مرحله 2

می‌توانید از شکلات تلخ و یا ترکیب شکلات تلخ و شکلات شیرین برای درست کردن این دسر استفاده کنید. اگر از شکلات تلخ به تنهایی استفاده کردید، برای شیرین شدن دسر، کمی عسل و یا شکر داخل مخلوط بریزید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

مرحله 3

سپس، باقیمانده شکلات را که خرد کرده‌اید در شکلات ذوب شده بریزید و کمی هم بزنید. بعد از آن، تا هنوز شکلات‌ها گرم هستند، کره را داخل آن بریزید و سریع هم بزنید تا کره ذوب شود و با شکلات‌های آب شده کاملاً مخلوط و یکدست شود.

مرحله 4

بعد، گندمک را به مخلوط شکلات اضافه کنید و با یک قاشق کاملاً مخلوط کنید. مواظب باشید که گندمک‌ها داخل ظرف خرد نشوند. سپس، یک ظرف مربعی و یا مستطیلی شکل را با روغن مایع کمی چرب کنید و بعد کاغذ روغنی را در آن قرار دهید.

مرحله 5

شکلات بار نیپون از ترکیب دو ماده اصلی یعنی شکلات تلخ و یا ترکیب شکلات تلخ و شیرین و برنج پف کرده یا همان برنجک درست می‌شود که شما می‌توانید به جای برنجک از شیرین گندمک در ترکیب مواد شکلات بار نیپون استفاده کنید.

مرحله 6

سپس، مخلوط مواد را در قالب بریزید و بعد با لیسک یا قاشق سطح مخلوط را کاملاً یکدست و صاف کنید. سپس، قالب را داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۳ تا ۴ ساعت استراحت کند و مخلوط کاملاً خودش را بگیرد و سفت و منسجم شود.

مرحله 7

بعد از این زمان، قالب را از داخل یخچال بیرون بیاورید و به آرامی مخلوط را از داخل قالب خارج کنید. سپس، آن را با یک چاقوی تیز در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و در ظرف دیگری قرار دهید. بعد، مقداری شکلات ذوب شده روی آن‌ها بریزید.

مرحله 8

سپس، به دلخواه و با سلیقه خودتان با پودر پسته، مغز گردو خرد شده و خلال بادام برش‌های شکلات بار نیپون را تزئین کنید و در ظرف مناسب بچینید. این شیرینی خوش طعم و ساده را به عنوان یک دسر شیک برای پذیرایی همراه با چای سرو کنید.