۱۱ روز پیش

نکات و دستور پخت کیک نارنگی به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کیک نارنگی به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

کیک نارنگی یکی از شیرین ترین و معطر ترین دسرهای فصل پاییز محسوب می شود که به طور سنتی به عنوان پذیرایی و میان وعده در این فصل سرو می گردد. این دسر لذیذ از ترکیب آرد، شکر، تخم مرغ، شیر و آب نارنگی تازه تهیه می شود و طعم و بوی دلپذیر آن از طریق افزودن پوست رنده شده نارنگی و ادویه های خوشبو تقویت می گردد. برای مشاهده آموزش گام به گام و کامل طرز تهیه این کیک معطر پاییزی، لطفا به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ لیوان
وانیلنصف قاشق چایخوری
شیر۱ لیوان
کره۱۰۰ گرم
آرد۲ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری بدون ادویه۲ قاشق غذاخوری
نارنگی۶ تا ۷ عدد

کیک نارنگی به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کیک نارنگی خوشمزه و سئو دوستانه، ابتدا یک کاسه مناسب را انتخاب می کنیم. سپس تخم مرغ را همراه با شکر و وانیل درون کاسه می ریزیم. با استفاده از همزن برقی با دور تند، مواد را به مدت 5 تا 10 دقیقه مخلوط می کنیم تا سفید و کش دار شود.

مرحله 2

در ادامه، کره را روی بخار غیر مستقیم کتری آب می کنیم و به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم. سپس شیر را به مخلوط اضافه کرده و به مدت 1 دقیقه هم می زنیم.

مرحله 3

در این مرحله، آرد را همراه با بکینگ پودر در یک کاسه جداگانه مخلوط کرده و 2 بار الک می کنیم. سپس این مخلوط آرد را روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم.

مرحله 4

حال آرد را طی 3 مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و به مدت 10 ثانیه با همزن برقی با دور تند هم می زنیم. سپس یک قالب مناسب را انتخاب کرده، کف آن را با روغن چرب می کنیم و کاغذ روغنی قرار می دهیم.

مرحله 5

در این مرحله، پودر سوخاری بدون ادویه را روی کاغذ روغنی پخش می کنیم. فر را روی دمای 185 درجه سانتی گراد گرم می کنیم. در همین حین، پوست نارنگی را جدا می کنیم.

مرحله 6

نارنگی را از وسط برش داده و هسته های آن را خارج می کنیم. سپس قطعات نارنگی را در کف قالب چیده و مایه کیک را روی آن می ریزیم. قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی خارج شود.

مرحله 7

در نهایت، کیک را در طبقه وسط فر به مدت 40 تا 45 دقیقه می پزیم. پس از پخت، کیک را از فر خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار می دهیم. سپس با پودر قند و گل محمدی تزئین می کنیم. نوش جان!