۱۱ روز پیش

نکات و دستور پخت کیک زبرا به روش قنادی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کیک زبرا به روش قنادی و با طعم بسیار عالی

کیک زبرا یکی از انواع شیرین پزی های پرطرفدار و لذیذ در سطح بین المللی است که به دلیل داشتن بافتی شبیه به پوست گورخر با این نام شناخته می شود. این کیک ساده اما خوشمزه، دارای طرحی زیبا و منحصر به فرد بوده و برای مناسبت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه با مراجعه به وبلاگ آموزشی مامان جون می توانید راهنمای گام به گام و کامل برای طرز تهیه این کیک خوشمزه را مشاهده کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۲ و نیم لیوان
شکر۱ لیوان
روغن مایع½ لیوان
شیر۱ لیوان
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ۳ عدد

کیک زبرا به روش قنادی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کیک زبرای خوشمزه، ابتدا تخم مرغ را همراه با شکر و وانیل در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم. سپس با استفاده از همزن برقی با دور تند، مخلوط را به مدت 7 تا 10 دقیقه هم می زنیم تا تخم مرغ روشن و کشدار شود.

مرحله 2

در ادامه، کاسه را دور گیری می کنیم تا تخم مرغ به صورت یکدست هم زده شود. سپس روغن مایع و شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و به مدت 1 دقیقه با همزن برقی با دور تند هم می زنیم.

مرحله 3

در این مرحله، آرد را همراه با بکینگ پودر در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم. سپس مخلوط آرد را درون الک ریخته و 3 مرتبه الک می کنیم. در ادامه، مخلوط آرد را به تدریج و در 3 مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله 4

حال مایه کیک را با لیسک به صورت دورانی و چرخشی مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود. سپس فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله 5

در این مرحله، مایه کیک را به 2 قسمت مساوی تقسیم می کنیم. به یک قسمت پودر کاکائو اضافه کرده و به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا پودر کاکائو در مایه کیک پخش شود و تغییر رنگ دهد.

مرحله 6

به قسمت دیگر مایه کیک، 2 قاشق غذاخوری آرد اضافه کرده و مجددا به صورت دورانی مخلوط می کنیم. سپس یک قالب مناسب انتخاب کرده و با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله 7

به ترتیب، 3 قاشق غذاخوری از مایه کیک ساده و 3 قاشق غذاخوری از مایه کیک کاکائویی را در قالب می ریزیم و این روند را تا پایان مایه کیک ادامه می دهیم.

مرحله 8

با استفاده از یک سیخ چوبی یا خلال دندان، درون مایه کیک می چرخانیم تا طرح دار شود. سپس قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب ها و هوای اضافی از بین برود.

مرحله 9

در ادامه، قالب را در طبقه وسط فر قرار داده و به مدت 40 دقیقه می گذاریم تا کیک کاملا بپزد. پس از این زمان، با استفاده از خلال دندان یا سیخ چوبی، کیک را تست می کنیم و در صورت پخته بودن، از فر خارج می کنیم.

مرحله 10

در نهایت، کیک را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. سپس از قالب خارج کرده و به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. برش های کیک را در ظرف مورد نظر قرار داده و همراه با چای زعفرانی سرو می کنیم.