۱۲ روز پیش

نکات و دستور پخت شیرینی چوروس اسپانیایی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت شیرینی چوروس اسپانیایی با طعم بسیار عالی

شیرینی چوروس یکی از انواع شیرینی های محبوب و سنتی در کشور اسپانیا به شمار می رود. این شیرینی لذیذ با طعم های متنوعی تهیه می شود و طرفداران بسیاری در میان مردم این کشور دارد. برای آشنایی کامل با مراحل تهیه این شیرینی خوشمزه و ارائه آموزش مرحله به مرحله، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۱ پیمانه
شکر۱ قاشق غذاخوری
آب سرد۱ لیوان
نمکنوک قاشق مربا خوری
تخم مرغ۲ عدد
کره۸۰ گرم
پودر دارچین و شکربه مقدار کافی

شیرینی چوروس اسپانیایی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه شیرینی چوروس خوشمزه، ابتدا یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. سپس کره را همراه با آب سرد و شکر درون قابلمه می ریزیم و مخلوط می کنیم تا کره و ذرات شکر در آب حل شوند.

مرحله 2

حال اجازه می دهیم مخلوط آب و کره روی حرارت ملایم بماند تا از اطراف قابلمه ریز جوش بزند. در ادامه، آرد را درون یک کاسه مناسب 3 مرتبه الک می کنیم و زمانی که اطراف قابلمه ریز جوش زد، آرد الک شده را اضافه می کنیم.

مرحله 3

در این مرحله، مخلوط آرد و کره را به صورت مداوم هم می زنیم تا آرد همانند حلوا درون قابلمه جمع شود. سپس خمیر چوروس را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم در فضای آشپزخانه کاملا خنک شود.

مرحله 4

زمانی که خمیر خنک شد، تخم مرغ را همراه با نمک درون خمیر اضافه می کنیم و با دست خوب ورز می دهیم تا خمیری لطیف و چسبناک درست شود. سپس خمیر چوروس را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره ستاره می ریزیم.

مرحله 5

در این مرحله، یک تابه مناسب را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و تا اندازه ای که چوروس ها شناور بمانند، روغن مایع می ریزیم. اجازه می دهیم روغن کاملا گرم شود و سپس چوروس ها را به اندازه 10 سانتی متر درون روغن پایپ می کنیم.

مرحله 6

حال قیچی را با روغن چرب می کنیم و شیرینی ها را به اندازه 10 سانتی متر کات می کنیم. اجازه می دهیم شیرینی ها درون روغن بمانند تا کاملا مغز پخت و سرخ شوند، سپس روی دستمال حوله ای قرار می دهیم.

مرحله 7

در این مرحله، اجازه می دهیم روغن اضافی شیرینی ها گرفته شود. توجه داشته باشید که حرارت باید متوسط باشد، زیرا حرارت کم باعث می شود شیرینی ها نرم شوند و حرارت زیاد باعث می شود داخل شیرینی ها مغز پخت نشود.

مرحله 8

حال درون یک ظرف مناسب، به مساوات شکر و پودر دارچین می ریزیم و مخلوط می کنیم. سپس شیرینی های چوروس را درون این مخلوط شکر و پودر دارچین می غلطانیم تا مخلوط شکر شیرینی ها را پوشش دهد.

مرحله 9

در نهایت، تمام شیرینی های چوروس را درون مخلوط شکر و پودر دارچین می غلطانیم و درون ظرف مورد نظر قرار می دهیم. در آخر، می توانید شیرینی ها را همراه با سس شکلات یا نوتلا سرو کنید.