۱۲ روز پیش

نکات و دستور پخت پنینی مرغ به روش رستورانی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت پنینی مرغ به روش رستورانی و با طعم بسیار عالی

پنینی مرغ به عنوان یکی از انواع محبوب و رایج غذاهای بین المللی شناخته می شود که با استفاده از مجموعه ای متنوع از مواد اولیه آماده می گردد. این غذای خوشمزه و پرطرفدار، دارای روش تهیه مشخص و مرحله به مرحله ای است که در ادامه به طور کامل و تفصیلی در وبلاگ آموزشی مامان جون به شرح و بررسی آن پرداخته خواهد شد. مخاطبان عزیز می توانند با مطالعه دقیق این آموزش، نحوه تهیه پنینی مرغ را به طور کامل فرا گرفته و این غذای لذیذ را در خانه خود طبخ نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
فیله مرغ۳۰۰ گرم
قارچ۱ بسته
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه ای½ فلفل دلمه ای
پنیر پیتزابه مقدار کافی
کرهبه مقدار کافی
نان ساندویچیبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و پودر آویشنبه مقدار کافی
پودر سیر و پولبیبربه مقدار کافی

پنینی مرغ به روش رستورانی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه پنینی مرغ خوشمزه، ابتدا فیله مرغ را به صورت نواری خرد کرده و کنار می گذاریم. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم تا روغن به خوبی گرم شود.

مرحله 2

پس از آن، فیله های مرغ را همراه با نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن، پودر سیر و پولبیبر درون تابه ریخته و تفت می دهیم تا کاملا پخته و سرخ شوند. در همین حال، پیاز و فلفل دلمه ای را به صورت نواری خرد می کنیم.

مرحله 3

سپس قارچ را به صورت ورقه ای خرد کرده و در یک تابه جداگانه روی حرارت زیاد قرار می دهیم. مقداری کره را به همراه قارچ خرد شده به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا قارچ کاملا سرخ شده و آب نیندازد.

مرحله 4

زمانی که آب اضافی قارچ تبخیر شد، مقداری روغن به همراه پیاز به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبک و شیشه‌ ای شود. سپس فلفل دلمه ای را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شوند.

مرحله 5

زمانی که فیله های مرغ کاملا پخته شدند، قارچ پخته شده را به همراه پیاز و فلفل دلمه ای به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. سپس پنیر پیتزا را به صورت بخش روی مواد ریخته و هم می زنیم‌.

مرحله 6

در این مرحله دستگاه ساندویچ ساز را روشن کرده تا کاملا گرم شود. سپس درون نان های ساندویچی مقداری سس دلخواه می ریزیم و کاملا پخش می کنیم. در ادامه مقداری از مواد میانی درون نان ساندویچی می ریزیم.

مرحله 7

در ادامه نان های ساندویچی را درون دستگاه گذاشته و اجازه می دهیم به مدت ۴ دقیقه گریل شوند. پس از گذشت این زمان پنینی های مرغ را درون ظرف مورد نظرمان گذاشته و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان