۱۲ روز پیش

نکات و دستور پخت سوپ مرغ به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت سوپ مرغ به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

سوپ مرغ، یکی از پیش غذاهای بسیار محبوب و شناخته شده در سطح بین المللی است که طیف گسترده ای از طرفداران را به خود جلب کرده است. این غذای لذیذ و پرطرفدار، دارای ریشه و سابقه طولانی در میان آشپزی های سنتی و بومی بوده و در طول سالیان متمادی، مورد استقبال و توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. برای آشنایی با نحوه تهیه کامل و مرحله به مرحله این سوپ خوشمزه، لطفا به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سینه مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
هویج۳ عدد
سیب زمینی۲ عدد
برنج نیم دانه½ پیمانه
آب۴ پیمانه
 ورمیشل۱ مُشت
گشنیز۱ قاشق غذاخوری
جعفری۱ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
دانه هل و چوب دارچینبه مقدار کافی

سوپ مرغ به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه سوپ مرغ خوشمذه، ابتدا سینه مرغ را همراه با مقداری آب در یک قابلمه مناسب قرار داده و روی حرارت قرار می دهیم. سپس، یک عدد پیاز را به همراه مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت 45 دقیقه بپزد.

مرحله 2

در مرحله بعد، برنج نیم دانه را با آب، مقداری روغن مایع و نمک در قابلمه ای ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به صورت شله زرد له و لعاب دار پخته شود. همزمان، پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و به روش آبپز می پزیم.

مرحله 3

سپس، پیاز باقیمانده را به صورت نگینی خرد کرده و همراه با مقداری روغن در تابه ای تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه، مقداری نمک، فلفل سیاه، چوب دارچین و هل را به آن اضافه کرده و به مدت 2 دقیقه تفت می دهیم.

مرحله 4

پس از آن، سینه مرغ را با چنگال ریش ریش کرده و به تابه حاوی پیاز داغ اضافه می کنیم. سپس، این مخلوط را به برنج افزوده و همه را با هم مخلوط می کنیم. همچنین، سیب زمینی های آبپز شده را از قابلمه خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شوند.

مرحله 5

در نهایت، پوست هویج را جدا کرده و به همراه سیب زمینی ها به صورت درشت رنده کرده و به مواد درون قابلمه اضافه می کنیم. اجازه می دهیم سوپ روی حرارت ملایم بماند و بجوشد تا به خوبی جا بیفتد. در این مرحله، ورمیشل را همراه با جعفری خرد شده به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا ورمیشل کاملا نرم شود. در نهایت، سوپ را در ظرف مورد نظر ریخته و به دلخواه تزیین می کنیم.

مرحله 6

نوش جان!