۱۲ روز پیش

نکات و دستور پخت نان سوخاری برای صبحانه با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت نان سوخاری برای صبحانه با طعم بسیار عالی

نان سوخاری به عنوان یکی از انواع محبوب و لوکس صبحانه های بین المللی شناخته می شود که با طعم های متنوع و متنوعی تهیه می گردد. این نوع نان علاوه بر طعم لذیذ و خوشمزه، از ارزش غذایی مناسبی نیز برخوردار است و به همین دلیل به عنوان یک گزینه صبحانه ای سالم و مغذی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. در ادامه، با مراجعه به وبلاگ آموزشی مامان جون می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این نوع نان را مشاهده کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر۹۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
روغن مایع۹۰ گرم
شکر۱۰۰ گرم
نمک۱ قاشق چایخوری
خمیر مایه فوری۹ گرم
آرد۵۰۰ گرم
وانیل یا پودر هل⅛ قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
کنجدبه مقدار کافی
نمک۱ پنس
شربت بار یا عسلبه مقدار کافی

نان سوخاری برای صبحانه با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه نان سوخاری ساده، ابتدا خمیر مایه را با یک چهارم شیر و 1 قاشق غذاخوری شکر در یک کاسه مناسب مخلوط کرده و 10 دقیقه استراحت می دهیم.

مرحله 2

سپس، زرده یک تخم مرغ را جدا کرده و مابقی را با باقی مانده شکر، شیر، نمک و وانیل در یک کاسه دیگر به مدت 5 دقیقه با همزن برقی مخلوط می کنیم.

مرحله 3

زمانی که خمیر مایه آماده شد، آن را به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و کمی هم می زنیم. سپس، آرد را الک کرده و به تدریج به مخلوط تخم مرغ و خمیر مایه اضافه می کنیم.

مرحله 4

مواد را به مدت 10 دقیقه ورز می دهیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. توجه داشته باشید که بافت خمیر نان چسبناک است، از اضافه کردن آرد خودداری کنید. سپس، خمیر را در یک کاسه چرب شده قرار داده و 1 ساعت در جای گرم استراحت می دهیم تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله 5

پس از این زمان، خمیر را از کاسه خارج کرده و به صورت نان باگت فرم می دهیم. روی آن را با مقداری روغن مایع می مالیم و 40 دقیقه دیگر استراحت می دهیم تا حجیم تر شود.

مرحله 6

سپس، سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیر را روی آن قرار می دهیم. زرده تخم مرغ را با نمک و مقداری شربت بار یا عسل مخلوط کرده و به آرامی روی خمیر می مالیم تا پف آن نخوابد. مقداری کنجد نیز روی آن می پاشیم.

مرحله 7

در نهایت، سینی را در طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم کاملا پخته شود. پس از پخت، نان را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شود. سپس، نان را از قالب خارج کرده و به اندازه های دلخواه برش می زنیم.

مرحله 8

در آخر، سینی را مجددا در فر قرار داده و اجازه می دهیم دو طرف نان کاملا برشته شوند. نان های سوخاری را همراه با عسل سرو می کنیم. در صورت تمایل، می توان نان ها را در روغن نیز سرخ کرد.