۱۲ روز پیش

نکات و دستور پخت نان لانه زنبوری به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت نان لانه زنبوری به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

نان لانه زنبوری یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین انواع نان‌های خوراکی در سطح جهان است که بافت ظریف و لطیف آن، آن را به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های میان‌وعده‌ها و وعده‌های غذایی تبدیل کرده است. این نوع نان دارای ساختاری منحصربه‌فرد و تودرتو است که به آن ظاهری زیبا و جذاب بخشیده و طعم منحصربه‌فردی را به آن بخشیده است. در ادامه، با همراهی وبلاگ آموزشی مامان جون، شما می‌توانید مراحل کامل و دقیق طرز تهیه این نان خوشمزه و بین‌المللی را مشاهده کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد نان فانتزی۳ پیمانه
خمیر مایه۱ قاشق سوپخوری
شیر ولرم۱ پیمانه
شکر¼ پیمانه
کره۵۰ گرم
عسل۱ قاشق غذاخوری
پنیر خامه ایبه مقدار کافی
تخم خرفهبه مقدار کافی
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیر۱ قاشق غذاخوری
تخم خرفهبه مقدار کافی

نان لانه زنبوری به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه نان لانه زنبوری خوشمزه و سئو دوستانه، ابتدا آرد را درون یک کاسه مناسب الک کرده و سپس شکر و خمیر مایه را به آن اضافه می کنیم. در ادامه، کره را روی حرارت بخار کتری ذوب کرده و به همراه شیر ولرم به کاسه اضافه می کنیم. پس از آن، خمیر را به خوبی ورز داده و چانه گرفته، سپس آن را در یک جای گرم به مدت ۱ ساعت استراحت می دهیم تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله 2

پس از استراحت خمیر، مجددا آن را ورز داده و روی سطح کار آرد پاشی می کنیم. سپس از خمیر به اندازه یک گردو بزرگ جدا کرده و چانه گرفته، روی آن پنیر خامه ای می ریزیم و مجددا چانه می گیریم تا پنیر درون خمیرها پنهان شود. در ادامه، چانه ها را درون یک قالب دایره ای شکل با کاغذ روغنی چیده و به مدت ۲۰ دقیقه استراحت می دهیم.

مرحله 3

پس از استراحت چانه ها، زرده تخم مرغ را با شیر مخلوط کرده و روی چانه ها می مالیم. سپس مقداری تخم خرفه روی آنها می پاشیم. در این مرحله، یک کاسه آب جوش در طبقه زیرین فر قرار داده می شود تا رطوبت درون فر ایجاد شده و بافت نان را نرم و لطیف نگه دارد. سینی را در طبقه وسط فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله 4

پس از ۳۰ دقیقه که نان طلایی و خوشرنگ شد، سینی را از فر خارج کرده و روی نان را با عسل رقیق شده رومال می کنیم. بنا به سلیقه می توان از پنیر گردویی درون چانه ها استفاده کرد.