۱۳ روز پیش

نکات و دستور پخت کباب تابه ای مخصوص با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کباب تابه ای مخصوص با طعم بسیار عالی

کباب یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار در میان آشپزی های ایرانی و ترکی است که با استفاده از انواع گوشت مانند گوسفند، چرخ کرده و مرغ تهیه می‌شود. روش پخت کباب تابه‌ای با گوشت چرخ کرده یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های طبخ این غذای خوشمزه است. در ادامه، مراحل کامل و گام‌به‌گام برای آموزش طرز تهیه این نوع کباب تابه‌ای با جزئیات ارائه خواهد شد تا خوانندگان بتوانند این غذای لذیذ را به طرز مطلوب در خانه آماده کنند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
پیاز۲ عدد
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
آرد نخودچی۲ قاشق غذا خوری
گوجه فرنگی۴ عدد
سیب زمینی۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

کباب تابه ای مخصوص با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کباب تابه ای ساده و خوشمزه، ابتدا پیازها را شسته و پوست گرفته، سپس آنها را رنده کرده و آب آنها را گرفته می شود. پیاز رنده شده همراه با گوشت چرخ کرده در یک کاسه مناسب ریخته می شود.

مرحله 2

در این مرحله، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مواد داخل کاسه اضافه شده و به مدت 10 دقیقه با دست مخلوط می شوند تا بافت آنها منسجم و یکدست شود. سپس کاسه با نایلون پوشانده می شود.

مرحله 3

کاسه به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار داده می شود تا طعم مواد با هم ترکیب شود. در همین حین، سیب زمینی ها پوست گرفته و به صورت خلالی نازک و یکدست خرد شده و با آب سرد شسته می شوند.

مرحله 4

سیب زمینی ها با یک دستمال تمیز خشک شده و سپس در یک تابه مناسب با روغن سرخ می شوند تا به طور کامل سرخ شوند.

مرحله 5

پس از سرخ شدن کامل سیب زمینی ها، آنها از تابه خارج شده و کنار گذاشته می شوند. سپس گوجه فرنگی ها از وسط نصف شده و در همان تابه سرخ می شوند.

مرحله 6

پس از استراحت دادن به مایه کباب در یخچال، آن را از یخچال خارج کرده و در یک تابه مناسب با کمی روغن پهن می کنیم. سپس مایه کباب را به صورت طولی برش می زنیم.

مرحله 7

تابه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم یک سمت کباب سرخ شود، سپس تکه های کباب را به آرامی برمی گردانیم تا سمت دیگر آنها نیز سرخ شود.

مرحله 8

در نهایت، سیب زمینی ها و گوجه فرنگی های سرخ شده به تابه اضافه شده و اجازه داده می شود تا گرم شوند. سپس کباب تابه ای همراه با مخلفات در ظرف کشیده شده و با نان یا برنج سرو می شود.