۱۳ روز پیش

نکات و دستور پخت چیز کیک لقمه ای، دسری شیک برای مهمانی ها

نکات و دستور پخت چیز کیک لقمه ای، دسری شیک برای مهمانی ها

چیز کیک لقمه‌ای یکی از انواع کاپ کیک‌های لذیذ و خوشمزه است که دارای ویژگی‌های متمایزی است. این دسر خوشطعم به سرعت و به آسانی قابل تهیه و آماده‌سازی می‌باشد. بافت این کیک بسیار سبک، نرم و لطیف است؛ ویژگی‌هایی که آن را به گزینه‌ای جذاب و شیک برای پذیرایی و میزبانی از مهمانان تبدیل می‌کند. در ادامه، با مطالعه مرحله به مرحله آموزش طرز تهیه چیز کیک لقمه‌ای در وبلاگ آموزشی مامان جون، به طور کامل با این دسر لذیذ آشنا خواهید شد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
بیسکوئیت پتی‌پور آسیاب شده۱۸۰ گرم
کره ذوب و خنک شده۱۰۰ گرم
پودر کاکائو۱ قاشق غذا خوری
پنیر ماسکارپونه۲۰۰ گرم
خامه قنادی۳۰۰ گرم
شیرنصف لیوان
پودر قند۳ قاشق غذا خوری
پودر ژلاتین۴ قاشق چای خوری
وانیلبه مقدار لازم
پوره توت فرنگی۱۰۰ گرم
شکر۸۰ گرم
مارمالاد توت فرنگیبه مقدار لازم
کرم لوتوس۱ قاشق غذا خوری
شکلات تلخ ذوب شده۳۰ گرم
بیسکوئیت اورئوبه مقدار لازم

چیز کیک لقمه ای، دسری شیک برای مهمانی ها

مرحله 1

برای تهیه چیز کیک لقمه‌ای، ابتدا بیسکوئیت پتی پور را داخل میکسر بریزید و آن را کاملاً پودر کنید. اگر از میکسر برای پودر کردن بیسکوئیت‌ها استفاده نمی‌کنید، می‌توانید آن‌ها را با گوشتکوب برقی یا دستی پودر کنید و سپس بیسکوئیت‌های پودر شده را داخل یک ظرف بریزید.

مرحله 2

بعد مقداری کره را داخل یک ظرف بریزید و به روش بن‌ماری و روی حرارت غیر مستقیم کره را ذوب کنید و به بیسکوئیت‌های پودر شده اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و بافت مخلوط تشکیل شده کمی حالت خمیری بگیرد.

مرحله 3

داخل قالب‌های مافین را کپسول‌های کاغذی قرار دهید و مقداری مخلوط کراست را داخل ۸ عدد از کپسول‌های کاغذی بریزید سپس با هر وسیله‌ای که خواستید، کراست را در کپسول‌ها فشار دهید تا سفت و منسجم شوند و سطح آن‌ها صاف شود.

مرحله 4

به بقیه کراست داخل ظرف مقداری پودر کاکائو اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند و کراست شکلاتی تشکیل شود سپس با قاشق کراست شکلاتی را داخل ۸ کپسول دیگر بریزید و دوباره آن‌ها را فشار دهید و سفت کنید.

مرحله 5

قالب‌های کاپ کیک‌ها را داخل یخچال قرار دهید تا کراست خودش را بگیرد و بافت آن‌ها کاملاً سفت شود. در این فاصله لایه پنیری را درست کنید و مقداری شیر داخل یک ظرف بریزید و پودر ژلاتین را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

مرحله 6

ظرف را به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا ذرات ژلاتین در شیر حل شوند و مایه شفاف و یکدستی تشکیل شود و بعد آن را کنار بگذارید. سپس پنیر خامه‌ای را داخل یک ظرف بریزید و سپس مقداری پودر قند به آن اضافه کنید.

مرحله 7

خامه قنادی را به مخلوط اضافه کنید و کمی هم بزنید سپس مقداری وانیل را روی مخلوط مواد بریزید و با همزن دستی همه مواد را با هم خوب مخلوط کنید تا بافت یکدست و نرم و لطیفی تشکیل شود.

مرحله 8

مخلوط ژلاتین را تا هنوز گرم است به مواد پنیری اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند و بافت تشکیل شده خامه‌ای شکل و کمی شل‌تر شود سپس مخلوط مواد پنیری را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید.

مرحله 9

یک قسمت را به شکل ساده و وانیلی نگه دارید، به یک قسمت دیگر کرم بیسکوئیت لوتوس اضافه کنید، به قسمت سوم شکلات ذوب شده اضافه کنید و به قسمت چهارم بیسکوئیت اورئو خرد شده اضافه کنید.

مرحله 10

قالب‌های کاپ کیک‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و روی ۴ کاپ کیک با کراست ساده مایه پنیری وانیلی، روی ۴ کاپ کیک با کراست ساده مایه پنیری کرمی لوتوس، روی ۴ کاپ کیک با کراست شکلاتی مایه پنیری شکلاتی و روی ۴ کاپ کیک با کراست شکلاتی مایه پنیری بیسکوئیت اورئو بریزید.

مرحله 11

برای تزئین، روی کاپ کیک‌ها مارمالاد توت فرنگی، خرده‌های بیسکوئیت لوتوس، شکلات چیپسی یا شکلات خرد شده و بیسکوئیت اورئو بریزید.

مرحله 12

قالب کاپ کیک‌ها را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۵ تا ۶ ساعت استراحت کنند. سپس از یخچال بیرون بیاورید و به آرامی از داخل قالب خارج کنید.

مرحله 13

با خامه فرم گرفته روی کاپ کیک‌ها را تزئین کنید. برای کاپ کیک شکلاتی، خامه شکلاتی استفاده کنید. در آخر، چیز کیک‌های لقمه‌ای را به عنوان میان وعده سالم و مقوی یا دسر شیک و جذاب همراه با چای سرو کنید.