۱۴ روز پیش

نکات و دستور پخت نان پیشی به روش خانگی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت نان پیشی به روش خانگی با طعم بسیار عالی

نان پیشی یکی از انواع نان‌های فانتزی و خوشمزه است که به سرعت و با سادگی قابل تهیه می‌باشد. این شیرینی لذیذ علاوه بر خوش طعم بودن، ساختاری سبک و لطیف نیز دارد که آن را به گزینه‌ای مناسب برای پیش غذا یا میان وعده تبدیل می‌کند. در ادامه، با همراهی وبلاگ آموزشی مامان جون، مراحل کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان پیشی به طور دقیق شرح داده خواهد شد تا خوانندگان با این شیرینی خوش‌طعم و سالم آشنا شوند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آب ولرم۱ لیوان
شیر ولرم۲/۱ لیوان
ماست۲/۱ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
کره۲ قاشق سوپ خوری
شکر۱ قاشق غذا خوری
نمک۲ قاشق مربا خوری
خمیر مایه خشک فوری۱ پاکت معادل ۱۰ گرم یا ۲ و نیم قاشق چای خوری
آردبه مقدار لازم تقریبا ۴ و نیم تا ۵ لیوان
جعفری خرد شده۲/۱ بسته حدود ۱۵ ساقه
شوید خرد شدهکمی کمتر از ۲/۱ بسته

نان پیشی به روش خانگی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

ابتدا مقداری آب ولرم را داخل یک ظرف بریزید و سپس شیر ولرم را به آن اضافه کنید و هم بزنید و خوب با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند، بعد مقداری ماست را روی مواد بریزید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و بافت ترکیب مواد یکدست و صاف شود.

مرحله 2

سپس یک تخم مرغ را بشکنید و به مواد اضافه کنید و با چنگال هم بزنید تا از لختگی خارج شود و با بقیه مواد کاملاً مخلوط و یکدست شود، بعد مقداری کره را داخل یک ظرف بریزید و به روش بنماری و یا روی حرارت غیر مستقیم آن را ذوب کنید.

مرحله 3

بعد کره ذوب شده را به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب و یکدست شوند، سپس مقداری شکر را روی مواد بریزید و خوب با هم مخلوط کنید و بعد مقداری جعفری تازه را تمیز بشورید و کنار بگذارید تا آب اضافی آن خشک شود.

مرحله 4

بعد از آن جعفری‌ها را ریز و خرد کنید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند و سپس مقداری شوید را تمیز بشورید و بعد از این که خشک شد ریز خرد و ساطوری کنید و روی مواد بریزید و هم بزنید و خوب با هم ترکیب کنید.

مرحله 5

بعد آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا سبک و یکدست شود و سپس کم کم به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و خمیر تشکیل شده نرم و یکدست و صاف شود که خیلی کم به دست می‌چسبد، بعد روی خمیر را بپوشانید.

مرحله 6

سپس ظرف خمیر را چند دقیقه در دمای محیط قرار دهید تا خمیر خوب استراحت کند و حجم آن دو برابر شود، بعد از این مدت روی خمیر را بردارید و مقداری از خمیر به اندازه یک پرتقال را از آن جدا کنید کمی ورز دهید تا پف آن گرفته شود.

مرحله 7

بعد روی یک سطح صاف مقداری آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید سپس کمی هم آرد روی خمیر بپاشید با وردنه خمیر را به ضخامت ۲ سانتی ‌متر باز کنید و با یک قالب گرد و یا لیوان خمیر را به شکل چند دایره هم اندازه برش بزنید.

مرحله 8

سپس وسط خمیرهای دایره‌ای شکل را با یک سر ماسوره گردی کوچک برش بزنید و بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و بعد خمیرها را در آن سرخ کنید، وقتی یک طرف خمیر سرخ شد آن را برگردانید.

مرحله 9

اجازه دهید تا طرف دیگر خمیر هم طلایی رنگ و سرخ شود و بعد نان پیشی را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی سرد شود، سپس به دلخواه خودتان روی نان‌ها مقداری عسل و یا شکلات ذوب شده بریزید و روی سطح آن پخش کنید.

مرحله 10

بعد روی نان‌ها را با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده و یا خلال بادام تزئین کنید و سپس تعدادی نان پیشی را در ظرف مناسب بچینید و به عنوان یک میان وعده خوش طعم و مقوی و پر خاصیت همراه با چای سرو کنید