۱۴ روز پیش

نکات و دستور پخت رولت هویج به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت رولت هویج به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

رولت هویج، یکی از انواع شیرینی‌های بسیار محبوب و پر طرفدار در سطح بین‌المللی است که با استفاده از ترکیبات و مواد اولیه متنوع تهیه می‌شود. این شیرینی‌ساده و خوشمزه، به واسطه‌ی فرایند تهیه‌ی ساده و مواد اولیه‌ی در دسترس، به یکی از انتخاب‌های محبوب در بسیاری از کشورها تبدیل شده است. برای آشنایی با روش تهیه‌ی کامل و مرحله به مرحله‌ی این شیرینی مطبوع، لطفاً به ادامه‌ی مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
هویج رنده شده۳٫۵ لیوان
شکر۶ قاشق غذاخوری
آب½ لیوان
بیسکوئیت پتی بور۱ بسته
بیسکوئیت پتی بور کاکائویی۱ بسته
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای۱۰۰ گرم
فندق خرد شده۲ قاشق غذاخوری

رولت هویج به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه رولت هویج لذیذ، ابتدا هویج‌ها را پوست گرفته و با رنده ریز رنده می‌کنیم. سپس آن‌ها را در یک تابه مناسب می‌ریزیم و روی حرارت قرار می‌دهیم تا کمی تفت بخورند. پس از دو دقیقه، شکر و آب را به تابه اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم تا مواد ترکیب شوند. درب تابه را می‌گذاریم تا هویج به طور کامل بپزد. پس از پخت هویج و تبخیر آب درون تابه، آن را از روی حرارت کنار می‌گذاریم.

مرحله 2

سپس بیسکوئیت ساده و کاکائویی را درون دو کاسه جداگانه می‌ریزیم و به طور کامل پودر می‌کنیم. پودر کاکائو را به کاسه حاوی بیسکوئیت کاکائویی اضافه کرده و به خوبی مخلوط می‌کنیم.

مرحله 3

در ادامه، هویج پخته شده را نصف کرده و هر قسمت را به یکی از کاسه‌های حاوی بیسکوئیت اضافه کرده و به خوبی مخلوط می‌کنیم تا مواد یکدست شوند. سپس مواد را با دست کمی ورز می‌دهیم.

مرحله 4

حالا قسمت ساده و قسمت کاکائویی را به صورت جداگانه روی دو کاغذ روغنی قرار داده و آن‌ها را به صورت یکدست با قطر ۲ تا ۳ میلی‌متر باز می‌کنیم. سپس دو قسمت را روی هم قرار داده و با فشار وردنه به هم می‌چسبانیم.

مرحله 5

در این مرحله مواد را از یک سمت رول کرده و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می‌دهیم. سپس رولت را با عرض دلخواه برش می‌زنیم و درون ظرف دلخواه قرار می‌دهیم. در ادامه شکلات تخته‌ای را خرد می‌کنیم.

مرحله 6

حالا شکلات تخته‌ای را درون یک کاسه فلزی می‌ریزیم و روی حرارت بخار آب قرار می‌دهیم تا ذوب شود. سپس مقداری شکلات روی رولت‌ها ریخته و روی آن را با فندق خرد شده تزیین می‌کنیم. نوش جان!