۱۵ روز پیش

نکات و دستور پخت شیرینی بادام نارگیل مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت شیرینی بادام نارگیل مجلسی با طعم بسیار عالی

شیرینی بادام نارگیل یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار است که به واسطه حضور نارگیل در ترکیب آن، طعم و مزه منحصر به فردی پیدا می کند. این شیرینی لذیذ علاوه بر طعم عالی، از مواد اولیه باکیفیت و سالمی نیز برخوردار است. در ادامه، آموزش مرحله به مرحله و کامل طرز تهیه شیرینی بادام نارگیل را در وبلاگ آموزشی مامان جون مشاهده خواهید کرد. این آموزش شامل جزئیات دقیق مواد لازم و نحوه ی آماده سازی و پخت این شیرینی خوشمزه و خاص است.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
پودر بادام۶۰ گرم
پودر نارگیل۶۵ گرم
پودر قند۱۱۰ گرم
سفیده تخم مرغ۲ عدد
نمک۱ پنس
شکلات تخته ای۵۰ گرم

شیرینی بادام نارگیل مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه شیرینی بادام نارگیل خوشمزه و سازگار با موتورهای جستجو، ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم تا کاملا داغ شود. سپس پودر بادام و پودر نارگیل را در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم و پودر قند را به آن اضافه می نماییم.

مرحله 2

حال این مواد پودری را به خوبی با هم ترکیب می کنیم. در ادامه، سفیده تخم مرغ را همراه با نمک در یک کاسه جداگانه قرار داده و به مدت ۵ دقیقه با همزن برقی با سرعت بالا می زنیم تا حجیم و ابری شود.

مرحله 3

سپس مخلوط پودری را به تدریج و در ۳ تا ۴ مرحله به کاسه حاوی سفیده تخم مرغ اضافه کرده و به آرامی و به صورت دورانی هم می زنیم تا ترکیب یکدست و یکنواخت شود.

مرحله 4

قالب های سیلیکونی طرح دار را با روغن چرب کرده و مخلوط شیرینی را درون آنها می ریزیم. قالب ها را در طبقه میانی فر قرار داده و به مدت ۱۵ دقیقه می پزیم.

مرحله 5

پس از پخت، اجازه می دهیم شیرینی ها کاملا خنک شوند و سپس آنها را از قالب ها خارج می کنیم. در ادامه، شکلات تخته ای را در بن ماری ذوب کرده و درون یک قیف یکبار مصرف می ریزیم.

مرحله 6

در نهایت، حفره های شیرینی ها را با شکلات آب شده پر می کنیم و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا شکلات سفت شود. سپس شیرینی ها را همراه با چای زعفرانی سرو می کنیم. لذت ببرید!