۱۶ روز پیش

نکات و دستور پخت دسر آناناس به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت دسر آناناس به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

دسر آناناس یکی از انواع دسرهای بسیار محبوب و لذیذ است که با استفاده از مواد و دستورالعمل های متنوعی تهیه می‌گردد. این دسر خوشمزه و جذاب توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده و به یکی از دسرهای پرطرفدار در میان مشتریان تبدیل شده است. برای آشنایی با نحوه تهیه کامل و مرحله به مرحله این دسر لذیذ، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر۱٫۵ پیمانه
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
وانیل¼ قاشق مرباخوری
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
ماست پرچرب شیرین½ پیمانه
کمپوت آناناس۱۵۰ گرم
آب آناناس¾ پیمانه
شکر½ پیمانه
پودر نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
شیر خشک۲ قاشق غذاخوری

دسر آناناس به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه دسر آناناس خوشمذاق، ابتدا شیر را با پودر ژلاتین، خامه صبحانه، شکر، پودر نشاسته ذرت، شیر خشک و ماست در یک قابلمه مناسب مخلوط می کنیم. پس از حل شدن مواد در شیر، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به طور مداوم هم می زنیم تا مخلوط شیر از اطراف قابلمه به جوش آید.

مرحله 2

زمانی که مخلوط شیر جوش آمد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کمی از مایه دسر کاسته شود. سپس وانیل و آب آناناس را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مایه یکدست شود. در ادامه، آناناس را به صورت مکعبی ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله 3

پس از آماده شدن مایه دسر، آن را در قالب روغن مالی شده ریخته و به مدت 3 تا 4 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا دسر کاملا سفت شده و ببندد. پس از گذشت این زمان، دسر را از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار می دهیم. در نهایت، دسر را به دلخواه تزیین کرده و سرو می کنیم.

مرحله 4

نوش جان!