۱۶ روز پیش

نکات و دستور پخت دو پیازه آلو به روش سنتی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت دو پیازه آلو به روش سنتی و با طعم بسیار عالی

دو پیازه آلو یکی از غذاهای سنتی و محبوب درمیان خانوادههای ایرانی است که با روشهای متنوعی مورد تهیه و پخت قرار میگیرد. این غذای ساده و لذیذ، از جمله میراث غنی فرهنگ آشپزی ایران به شمار میرود. برای آشنایی با جزئیات کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دو پیازه آلو، از مخاطبان محترم دعوت میشود تا به مطالب آموزشی مندرج در وبلاگ مامان جون مراجعه نمایند. در آنجا، راهنمای جامعی در خصوص چگونگی پخت این غذای سنتی ارائه شده است.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
پیاز۲ عدد متوسط
سیب زمینی۴ عدد متوسط
نمک و زردچوبهاز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری

دو پیازه آلو به روش سنتی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه دو پیازه آلو خوشمزه، ابتدا سیب زمینی ها را شسته و در یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم. سپس قابلمه را روی حرارت متوسط گذاشته و اجازه می دهیم سیب زمینی ها درون آب جوش بپزند تا کاملا مغز پخت شوند.

مرحله 2

پس از پخت سیب زمینی ها، آن ها را از قابلمه خارج کرده و پوست آن ها را جدا می کنیم. سپس سیب زمینی ها را با گوشت کوب له و پوره می کنیم.

مرحله 3

در ادامه، پیازها را به صورت خلالی نازک خرد کرده و در یک تابه روی حرارت ملایم با مقداری روغن مایع تفت می دهیم. زمانی که پیاز سبک و شیشه ای شد، زردچوبه، فلفل سیاه و نمک را به آن اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود و پیاز کاملا سرخ و طلایی شود.

مرحله 4

سپس سیب زمینی پوره شده را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. پس از تفت دادن کمی سیب زمینی، تابه را از روی حرارت برداشته و دو پیازه آلو را درون ظرف مورد نظر می ریزیم.

مرحله 5

در نهایت، این پیازه آلو خوشمزه را همراه با نان تازه، خیارشور و گوجه فرنگی سرو می کنیم. همچنین می توانید مقداری رب گوجه فرنگی با پیاز تفت داده را به سیب زمینی ها اضافه کنید.