۱۶ روز پیش

نکات و دستور پخت میگو سوخاری رستورانی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت میگو سوخاری رستورانی با طعم بسیار عالی

میگو سوخاری یکی از انواع غذاهای رستورانی محبوب و پرطرفدار بین المللی است که با طعم‌های متنوعی تهیه می‌شود. این غذای خوشمزه از میگوهای تازه و مرغوب تهیه شده و با استفاده از فرایندهای آماده‌سازی و پخت خاص، طعمی بی‌نظیر به دست می‌آید. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه میگو سوخاری، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
میگو۵۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
آرد سفید۱ پیمانه
آرد سوخاری۱ پیمانه
پنیر پیتزا (اختیاری)½ پیمانه
کنجد۱ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه⅓ پیمانه
پودر زنجبیل، فلفل سیاه و نمکبه مقدار کافی

میگو سوخاری رستورانی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه میگو سوخاری رستورانی، ابتدا میگوها را با آب سرد می شوییم و سپس در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی خارج شود. پوست سیر را جدا کرده و به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله 2

میگوها را در یک کاسه مناسب می ریزیم و سیر رنده شده، آب لیمو ترش تازه، نمک، زعفران دم کرده، فلفل سیاه و پودر زنجبیل را به آن اضافه می کنیم و به آرامی مخلوط می کنیم.

مرحله 3

کاسه حاوی میگو را با سلفون می پوشانیم و به مدت 1 تا 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا میگو مزه دار شود. سپس تخم مرغ را در یک کاسه مناسب اضافه می کنیم.

مرحله 4

باقی مانده زعفران، نمک و فلفل سیاه را به تخم مرغ اضافه کرده و با چنگال هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود. پنیر پیتزا یخ زده را در غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا خرد شود.

مرحله 5

پنیر پیتزا را با پودر سوخاری مخلوط می کنیم تا یکدست شود. میگو را در آرد سفید می غلطانیم تا پوشش بگیرد، سپس در تخم مرغ قرار می دهیم تا به آن آغشته شود.

مرحله 6

میگو را از تخم مرغ خارج کرده و در مخلوط پودر سوخاری قرار می دهیم تا کاور شود، سپس کمی فشار می دهیم تا مواد به آن بچسبد. به همین ترتیب میگوها را آماده می کنیم.

مرحله 7

میگوها را به مدت 20 تا 30 دقیقه در فریزر قرار می دهیم تا استراحت کنند. سپس یک ظرف گود انتخاب کرده و به اندازه ای که میگوها درون آن شناور بمانند روغن اضافه می کنیم.

مرحله 8

ظرف را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. میگوها را از فریزر خارج کرده و در روغن داغ قرار می دهیم تا کاملا سرخ و طلایی برشته شوند.

مرحله 9

در نهایت میگوها را کاملا سرخ کرده، روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار می دهیم تا روغن اضافی خارج شود. میگو سوخاری را همراه با سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان