۱۷ روز پیش

نکات و دستور پخت کیک بالش پادشاه ترکیه ای با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کیک بالش پادشاه ترکیه ای با طعم بسیار عالی

کیک بالش پادشاه از انواع کیک های سنتی و بسیار پرطرفدار در کشور ترکیه محسوب می‌شود. این کیک خوشمزه و دلچسب دارای ریشه‌های فرهنگی و تاریخی در این کشور بوده و به عنوان یکی از شاخص‌ترین و معروف‌ترین دسر های سنتی ترکیه به شمار می‌رود. برای آشنایی با مراحل دقیق و کامل طرز تهیه کیک بالش پادشاه، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۱٫۵ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ لیوان سرخالی
وانیلنوک قاشق چایخوری
آب ولرم½ استکان
بکینگ پودر۱ قاشق سوپخوری
آب۳ لیوان
شکر۲ لیوان
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
پودر خامه۷۰ گرم
پنیر خامه ای بدون نمک۲۰۰ گرم
شیر۱ لیوان

کیک بالش پادشاه ترکیه ای با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کیک بالش پادشاه، ابتدا شربت را آماده می کنیم. برای این منظور، آب و شکر را در یک قابلمه کوچک می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شکر ذوب شود و شربت شروع به جوشیدن کند. پس از جوش آمدن شربت، آب لیمو ترش را اضافه کرده و ۱۵ دقیقه صبر می کنیم تا شربت کمی غلیظ شود. سپس آن را از روی حرارت کنار می گذاریم تا خنک شود.

مرحله 2

برای تهیه کیک، ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم. در این مرحله، تخم مرغ و شکر را در یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن چند دقیقه مخلوط می کنیم تا کشدار و کرم رنگ شوند. سپس آب ولرم را اضافه کرده و کمی هم می زنیم تا با دیگر مواد ترکیب شود.

مرحله 3

وانیل و بکینگ پودر را اضافه کرده و در حد مخلوط شدن مواد هم می زنیم. در ادامه، آرد را روی مواد داخل کاسه الک می کنیم و در همین حین مواد را با لیسک از یک سمت مخلوط می کنیم تا مایه کیک یکدست شود.

مرحله 4

در این مرحله، داخل قالب کمربندی را با روغن یا کره چرب می کنیم و سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم. قالب را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه بپزد.

مرحله 5

در حین پخت کیک، پودر خامه (یا کرم شانتی) را به همراه شیر سرد درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا خامه فرم بگیرد. سپس پنیر خامه ای را اضافه کرده و در حد مخلوط شدن مواد هم می زنیم.

مرحله 6

پس از اینکه کیک به طور کامل پخت، آن را از فر خارج کرده و صبر می کنیم تا خنک شود. سپس کیک را از ارتفاع به دو قسمت تقسیم می کنیم. قسمت زیرین را درون قالب کمربندی قرار می دهیم و نصف شربت را روی آن می ریزیم.

مرحله 7

در این مرحله، خامه را روی آن می ریزیم و به صورت یکدست پخش می کنیم. سپس نیمه دوم کیک را مانند پیتزا به ۸ قسمت تقسیم کرده و روی خامه قرار می دهیم. در ادامه، باقی شربت را روی کیک می ریزیم.

مرحله 8

حالا ۱۰ دقیقه صبر می کنیم تا کیک شربت را جذب کند، سپس آن را درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. در نهایت، کیک را از یخچال خارج می کنیم و از قالب کمربندی بیرون آورده و درون ظرف سرو قرار می دهیم.