۱۷ روز پیش

نکات و دستور پخت بیسکویت دانه قهوه مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت بیسکویت دانه قهوه مجلسی با طعم بسیار عالی

بیسکویت دانه قهوه یکی از انواع بیسکویت های لذیذ و شیک است که معمولاً همراه با چای یا قهوه سرو می‌شود. این نوع بیسکویت دارای طعم و بافت منحصر به فردی است که آن را به انتخاب محبوب بسیاری از افراد تبدیل کرده است. برای آشنایی با روش کامل و گام به گام تهیه بیسکویت دانه قهوه، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
تخم مرغ۱ عدد
پودر شکر۱ پیمانه
کره۱۲۵ گرم
نسکافه۲ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۲ قاشق چایخوری
آب جوش۱ قاشق غذاخوری
آرد۲٫۵ پیمانه
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری

بیسکویت دانه قهوه مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه بیسکویت دانه قهوه خوشمزه، ابتدا کره را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج کنید تا دمای آن با دمای محیط یکی شود. سپس فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا کاملا گرم شود.

مرحله 2

پودر نسکافه را با آب جوش مخلوط کرده و اجازه دهید کاملا خنک شود. سپس کره به دمای محیط رسیده را با پودر شکر، تخم مرغ، پودر کاکائو و نسکافه درون یک کاسه مناسب بریزید.

مرحله 3

مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به خوبی هم بزنید تا مواد ترکیب و یکدست شوند. سپس آرد را با بیکینگ پودر و وانیل درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک کنید و کم کم به کاسه اضافه کنید.

مرحله 4

مواد را با نوک انگشت مخلوط کنید تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و از خمیر به اندازه یک گردو کوچک جدا کنید.

مرحله 5

خمیر را به صورت بیضی فرم داده و با خلال دندان یک خط وسط آن ایجاد کنید که همانند دانه قهوه شود. خمیرها را با فاصله از هم درون سینی بچینید و سینی را طبقه میانی فر قرار دهید.

مرحله 6

اجازه دهید بیسکویت ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان بدون دست زدن به بیسکویت ها اجازه دهید کاملا خنک شوند، سپس به همراه قهوه سرو کنید.