۱۸ روز پیش

نکات و دستور پخت فسنجان با گوشت قلقلی رستورانی و طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت فسنجان با گوشت قلقلی رستورانی و طعم بسیار عالی

خورش فسنجان با گوشت قلقلی یکی از بهترین و اصیل‌ترین انواع این غذای سنتی و پرطرفدار ایرانی محسوب می‌شود. این روش پخت، با استفاده از گوشت چرخ‌شده قلقلی، علاوه بر طعم و مزه بی‌نظیر، به خورش فسنجان طیف گسترده‌ای از خواص غذایی و مغذی را نیز اضافه می‌کند. برای آشنایی با مراحل کامل و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه این خورش لذیذ، به وبلاگ مامان جون مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
گردوی چرخ کرده۳۰۰ گرم
رب انار۱ فنجان
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
شکردر صورت تمایل
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

فسنجان با گوشت قلقلی رستورانی و طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه خورش فسنجان لذیذ و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، ابتدا گوشت چرخ کرده را با مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم. سپس پیاز رنده شده را به مخلوط اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شود. این مخلوط را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار می دهیم.

مرحله 2

در همین حین، گردوی چرخ شده را در یک قابلمه با کمی روغن تفت داده تا رنگ آن تغییر کند. سپس 2 لیوان آب سرد به آن اضافه کرده و با حرارت ملایم می پزیم تا روغن بیندازد. در ادامه، رب گوجه فرنگی و رب انار را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله 3

پس از آن، گوشت چرخ کرده را از یخچال خارج کرده و به قلقلی هایی به اندازه گردو تبدیل می کنیم. در یک تابه با روغن داغ، قلقلی ها را به خوبی سرخ می کنیم و سپس به آرامی به قابلمه خورش اضافه می نماییم.

مرحله 4

حال اجازه می دهیم خورش به مدت 30 دقیقه دیگر با حرارت ملایم بپزد تا جا بیفتد. در صورت نیاز، مقداری نمک، فلفل سیاه و ادویه های دلخواه را اضافه می کنیم. در نهایت، خورش را در ظرف دلخواه کشیده و با دانه های انار تزیین می کنیم. این خورش فسنجان لذیذ را همراه با برنج سرو می نماییم.